کد خبر: ۷۱۳۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
اولین گفتگوی تلفنی بایدن با نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی

بایدن: دوستی بهتر از آمریکا برای اسرائیل وجود ندارد/ بنت: بایدن "دوست بزرگ دولت اسرائیل" است

رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی در اولین گفتگوی خود بر سر همکاری نزدیک در مسائل امنیتی منطقه به ویژه پرونده ایران توافق کردند.
بایدن: دوستی بهتر از آمریکا برای اسرائیل وجود ندارد/ بنت: بایدن
آفتاب‌‌نیوز :

نفتالی بنت، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی یکشنبه شب اولین تماس تلفنی خود را از زمان روی کار آمدن با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برقرار کرد.

به گزارش رویترز، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن یکشنبه پس از اعطای رای اعتماد به دولت جدید اسرائیل از سوی کنست، با بنت تماس گرفت و تصدی پست نخست وزیری را به وی تبریک گفت.

طی این تماس ، بایدن بر "حمایت قاطع خود برای دهه‌ها از روابط ایالات متحده و اسرائیل و تعهدش برای تأمین امنیت اسرائیل" و "عزم راسخ خود برای تعمیق همکاری بین ایالات متحده و اسرائیل در مورد چالش‌ها و فرصت‌های همکاری تاکید کرد."

بایدن همچنین پیش از این تماس در بیانیه‌ای که توسط کاخ سفید منتشر شد گفت: "من به نفتالی بنت، نخست وزیر ، یائیر لاپید، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه و همچنین همه اعضای کابینه جدید اسرائیل به نمایندگی از مردم آمریکا تبریک می‌گویم. من مشتاقانه منتظر همکاری مشترک با نخست وزیر بنت در تقویت همه جنبه‌های این رابطه هستم.

بایدن افزود: "هیچ دوستی بهتر از آمریکا برای اسرائیل وجود ندارد. روابطی که مردم ما را متحد می‌کند گواه ارزش‌های مشترک ما و دهه‌ها همکاری نزدیک است. همچنان به تقویت مشارکت خود ادامه می‌دهیم و ایالات متحده در حمایت از امنیت اسرائیل ثابت قدم است. "

وی افزود: "دولت من کاملاً متعهد است که با دولت جدید اسرائیل همکاری کند تا امنیت، ثبات و صلح را برای اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها و مردم در کل منطقه تضمین کند."

روز یکشنبه ، پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به "دولت تغییر" رای اعتماد داد و به این ترتیب به حکومت 12 ساله بنیامین نتانیاهو که رکوددار نخست وزیری در تاریخ اسرائیل است پایان داد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین