کد خبر: ۷۱۳۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

بوریس جانسون: ناتو دنبال جنگ سرد با چین نیست

نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست ناتو اعلام کرد که هیچ کدام از اعضای ناتو مایل به شروع جنگ سرد با چین نیستند.
بوریس جانسون: ناتو دنبال جنگ سرد با چین نیست
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از «سی‌جی‌تی‌اِن»، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، روز دوشنبه گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواهان جنگ سرد جدید با چین نیست.

او هنگام ورود به اجلاس ناتو در بروکسل گفت: «وقتی نوبت به موضوع چین می‌رسد، فکر نمی‌کنم هیچ کدام از اعضای دور میز مایل به ورود جنگ سرد با چین باشند.»

او در ادامه افزود: «اما من فکر می‌کنم مردم چالش‌ها را می‌بینند، چیز‌هایی را می‌بینند که باید با هم مدیریت کنیم، اما فرصت‌های پیش رو را نیز می‌بینند.»

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، روز دوشنبه نیز گفت که هیچ جنگ سرد جدیدی با چین وجود ندارد، اما متحدان غربی باید خود را با چالش ظهور پکن آماده کنند.

استولتنبرگ به خبرنگاران در نشست سران ناتو، یک روز پس از اجلاس گروه هفت گفت: «ما وارد جنگ سرد جدیدی نمی‌شویم و چین دشمن ما نیست.»

چندی پیش، دبیر کل ناتو درباره همکاری این پیمان با چین و روسیه اظهار کرد: «چین را به عنوان یک رقیب یا دشمن نمی‌بینیم، اما رشد اقتصادی و سیاسی این کشور بزرگترین چالش امنیتی زمان ما است.»

او همچنین از آمادگی این نهاد بین‌المللی برای همکاری با روسیه از راه کانال‌های ارتباطی موجود خبر داد.

نشست ناتو در بروکسل، پس از نشست گروه جی هفت در انگلیس برگزار می‌شود. در نشست گروه هفت، مقامات انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کانادا در مورد موضوعاتی مانند بهبود جهانی شیوع ویروs کرونا و مقابله با تغییرات آب و هوایی بحث کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین