کد خبر: ۷۱۳۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰

اوکراین: چه اروپا مایل باشد یا نباشد ، مخالف پروژه گازی نورد استریم-2 هستیم

رئیس جمهور اوکراین از تداوم مخالفت با پروه گازی نورد استریم-2 که گاز روسیه را به آلمان انتقال می‌دهد، خبر داد.
اوکراین: چه اروپا مایل باشد یا نباشد ، مخالف پروژه گازی نورد استریم-2 هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور اوکراین عصر دوشنبه از تداوم مخالفت با پروژه گازی «نورد استریم-2» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» «ولودیمیر زلنکسی» رئیس جمهور اوکراین در این زمینه گفت که کی‌یف به نبرد با پروژه گازی نورد استریم-۲ جدای از مواضع اروپا ادامه می‌دهد.

پروژه نورد استریم-۲ با وجود فشارها و تحریم‌های آمریکا تا ۹۵ درصد تکمیل شده وهم اینک در حال آزمایش است. این پروژه گاز طبیعی روسیه را از زیر دریای سیاه و با گذر از قلمروی آبی سوئد، دانمارک، و سوئد به آلمان انتقال می‌دهد.

این پروژه با مخالفت آمریکا، لهستان، اوکراین و برخی کشورهای حوزه بالتیک مواجه است که مدعی هستند این استقلال انرژی اروپا را با خطر مواجه می‌کند. روسیه، آلمان و برخی کشورهای اروپا با رد اتهام زنی آمریکا گفته‌اند که این پروژه انتقال گاز به نفع اروپا و روسیه است.

«گیزا آندریاس ون گیر» سفیر آلمان در روسیه تحریم‌های آمریکا علیه پروژه «نورد استریم ۲» را مغایر قوانین بین‌المللی دانست. آندریاس گفت، آلمان موضع خود را در قبال این پروژه انتقال گاز تغییر نخواهد داد.

سفیر آلمان در روسیه افزود:‌ «در این لحظه، مذاکرات مهمی میان آمریکایی‌ها و دولت آلمان در جریان است که مسئله نورد استریم ۲ را در بر می‌گیرد، اما موضع در این خصوص روشن است و تغییر نخواهد کرد. اعتقاد داریم که مسئله امنیت تأمین انرژی اروپا همانند سیاست‌های تأمین انرژی اروپا باید فقط از سوی اروپایی‌ها و نه کشورهای خارجی تعیین شود. درخصوص تحریم‌ها موضع ما این است که چنین ابزارهایی -تحریم‌های خارجی- مناسب نبوده و مغایر قوانین بین‌المللی است.»

ماه گذشته میلادی، واشنگتن 13 کشتی و سه شرکت روس را در ارتباط با پروژه نورد استریم ۲ به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد. پیش از آن نیز آمریکایی‌ها یک شرکت سوئیسی کاشت لوله گاز را مورد تحریم قرار داده بودند که موجب تأخیر در پیشرفت این پروژه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین