کد خبر: ۷۱۳۷۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

تاثیر زهرمار در جلوگیری از خونریزی‌های جراحی

بررسی‌های محققان داخلی گویای آن است که هیدروژل حاوی زهر مار ایرانی می‌تواند برای جلوگیری از خونریزی‌های جراحی مورد استفاده قرار گیرد.
تاثیر زهرمار در جلوگیری از خونریزی‌های جراحی
آفتاب‌‌نیوز :

کنترل خونریزی بعد، قبل و در حین عمل جراحی، جهت به حداقل رساندن خونریزی و مرگ و میر دارای اهمیت حیاتی است. در بیماران مصرف کننده داروهای ضد انعقاد همانند هپارین، پتانسیل لخته شدن خون کاهش یافته و این افراد در معرض خطر خونریزی قرار دارند.

پژوهشگران ایرانی در مطالعه‌ای یک هیدروژل حاوی زهر مار ایرانی، که روش آسان برای جلوگیری از خونریزی های جراحی حتی در حضور درمان ضد انعقاد است را طراحی کردند.

در این زمینه فراکسیون F1C1 جدا شده از سم ماراکیس اریناتوس که قویترین پروکواگولانت (افزایش فعالیت پیش انعقادی) بود جهت تهیه ژل استفاده شد .

محققان این پژوهش با تاکید بر اینکه این یافته ها مورد کارآزمایی بالینی قرار خواهد گرفت، پیشنهاد کرده‌اند پس از تحقیقات تکمیلی تولید این ماده مورد توجه قرار گرفته و جهت درمان بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

این تحقیق با عنوان "طراحی و توسعه روشی نوین جهت فرمولاسیون یک داروی هموستات (بند آورنده خون) مشتق شده از زهر مار افعی ایرانی اکیس کاریناتوس" از سوی مهدی بلالی مود انجام شده و نتایج حاصل از آن از طریق پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
الیاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
0
پرچم خراسان جنوبی بالاست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین