کد خبر: ۷۱۳۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
دو نیمه متفاوت بورس در معاملات امروز

روز پر فراز و نشیب شاخص بورس

شاخص کل در بازار بورس امروز (سه شنبه، ۲۵ خردادماه) حدود ۴۵ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید.
روز پر فراز و نشیب شاخص بورس
آفتاب‌‌نیوز :

بورس امروز روندی پر فراز و نشیب را تجربه کرد و معاملات آن تحت تاثیر برخی از هیجانات ایجاد شده، دچار نوسان شد.

شاخص بورس در نخستین دقایق معاملات با صعودی نزدیک به ۶ هزار واحد همراه شد، اما از نیمه دوم معاملات از شدت رشد این بازار کاسته و معاملات آن در دقایق پایانی وارد مدار منفی شد که در ادامه این روند، شاخص بورس با بیش از ۴۴ واحد افت به معاملات امروز خود پایان داد.

برپایه معاملات امروز بیش از هشت میلیارد و ۷۵۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۲ هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با دو هزار و ۹۴۶ واحد کاهش به ۳۷۳ هزار و ۳۷۴ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۸۹۵ واحد افت به ۲۴۰ هزار و ۱۵۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول یک هزار و ۷۶۱ واحد افزایش و شاخص بازار دوم ۶ هزار و ۲۳۷ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۲۹۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۱۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۰۲ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۳۳۹ واحد، سایپا (خساپا) با ۳۰۷ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۸۴ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۴۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۱۰۶ واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۹۹ واحد، فولاد امیرکبیر کاشان (فجر) با ۷۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۶۹ واحد و نفت سپاهان (شسپا) با ۶۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل سیمان اصفهان (سصفها) با ۶۴۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۹۹ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۶۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۶۲ واحد، سیمان کردستان (سکرد) با ۱۶۱ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۱۳۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان (وسخوز) با ۱۲۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۱۸ واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۱۱۳ واحد، تامین سرمایه نوین (تنوین) با ۸۹ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۸۳ واحد و بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۶۴ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد صنعت غذایی کورش (غکورش)، ایران خودرو (خودرو)، لیزینگ کارآفرین (ولکار)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) و پارس خودرو (خپارس) نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۸۱۹ هزار برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۹۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۳۵۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۷۱۵ هزار برگه سهم به ارزش ۹۷ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد بیمه کوثر (کوثر)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، توکاریل (توریل)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، بیمه دی (ودی)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، اعتباری ملل (وملل) و سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل صنعتی مینو (غصینو)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، فرابورس ایران (فرابورس)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، رایان هم افزا (رافزا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون) و تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین