کد خبر: ۷۱۳۷۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
فیلترینگ غلط و یک نوع کاسبی است

زاکانی: ایران بهشت جاسوسان شده!/ من صدای غارت‌شدگان هستم/ ما ۵ نفر بنشینیم و مردم را معطل نکنیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون من صدای غارت‌شدگان هستم چراکه دیده‌ام چگونه یک شبکه فساد راه‌اندازی کرده و کرده‌اند. بر همین اساس ما پنجه در پنجه مفسدین قرار داده‌ایم.
زاکانی: ایران بهشت جاسوسان شده!/ من صدای غارت‌شدگان هستم/ ما ۵ نفر بنشینیم و مردم را معطل نکنیم
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که امروز صبح (سه شنبه 25 خرداد 1400) در خبرگزاری فارس برگزار شد، دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و پیوند خوردن آن با میلاد امام رضا(ع) را تبریک گفت.

وی اضافه کرد: ما در انقلاب اسلامی شعارهای زیاد و خوبی مانند نه غربی، نه شرقی و جمهوری اسلامی داریم که از ابتدای انقلاب تا امروز بر این محور انقلاب پیش رفته و به عنوان یک الگو برای سایر کشورها بوده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما دو مانع داخلی و خارجی در راه ساخت ایران داریم که یک روز مانع خارجی ما آمریکا و شوروی بود که البته امروز هم این دشمنان هستند. اینها در مقام عمل به جز غارت به چیزی فکر نمی‌کنند اما ما در قبال عمل هم دارای راهبرد فکری و هم راهبردی عملی هستیم.

زاکانی ادامه داد: در مقام نظر هم یکسری خود را تهی از اشتباه می‌دانستند و به یک نتیجه رسیده بودند که انقلاب اسلامی در ابتدا خوب بود اما بعد از آن جز نظام سلطه نمی‌توان آن را اداره کرد.

وی تصریح کرد: اگر در انقلاب شعار داده می‌شد، به معنای واقعی کلمه به آن عمل هم می‌کردند، مثل امروز نبود که یک طبقه خاصی را در جامعه شکل بدهند. ما با این نگاه غلط داخلی برخورد می‌کنیم، حالا می‌خواهد این موضوع در اصولگرا هم باشد تفاوتی نکرده و برخورد می‌کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما در دو دهه گذشته با فساد مبارزه کردیم که 70 بار به دادسرا رفته و 15 پرونده برای ما باز کردند اما هر بار آنها محکوم شدند چراکه ما صدای مردم و محرومان بودیم. ما در مقام نظر با آنها اختلاف داریم زیرا ما با یک نگاه فلسفی درست به جامعه و کشور نگاه می‌کنیم و باید بگویم ما احساس تزلزل نکرده و خودمان را محروم نخواهیم کرد. زیرا برخی تفکرات افراطی در کشور وجود دارد؛ چراکه نگاه ما پیشرفت بوده و شاگرد نمی‌مانیم. البته دچار افراط و تحجر هم نمی‌شویم.

زاکانی تصریح کرد: ما توانمندی داخل کشور را اصل می‌دانیم و به رهبر و مکتب و مردم اعتماد داریم و از همه فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی سود خواهیم برد. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که برخلاف تبلیغات نادرستی که می‌کنند به هیچ عنوان دیوار نمی‌کشیم و نسبت به 15 کشور اطراف خودمان برنامه داشته و تعامل برقرار خواهیم کرد. همچنین در قبال روسیه و چین هم ناظر بر تعامل دوطرفه رفتار می‌کنیم و البته همه غرب را تنها آمریکا نمی‌دانیم.

وی افزود: فکر ما یا همان جبهه انقلاب یک منطق درست دارد، ما می‌خواهیم به نخبگان تکیه کرده و توانمندی کشور را به میدان بیاوریم، زیرا ساختن ایران الگو برای ما در اولویت قرار داشته و مطمئنا از بعد مادی و معنوی رشد خواهیم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در حال حاضر مانع‌های داخلی و خارجی نمی‌تواند نگاه مردمی ما را نسبت به واقعیت جامعه منحرف کند. اکنون من صدای غارت‌شدگان هستم چراکه دیده‌ام چگونه یک شبکه فساد راه‌اندازی کرده و کرده‌اند. بر همین اساس ما پنجه در پنجه مفسدین قرار داده‌ایم.

زاکانی گفت: بزرگی‌ها و عظمت‌های جمهوری اسلامی از تفکر انقلابی به وجود آمده است که باعث شد در نانو، تکنولوژی و بیوتکنولوژی، تجهیزات دفاعی و بسیاری دیگر از بخش‌های مختلف پیشرفت کنیم. انتخابات ما شب قدر ما است، در همین راستا زمینه استحکام درونی نظام را فراهم کرده و شرایط را به سمتی می‌بریم که مردم بر قدرت بنشینند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تکیه ما بر 42 سال فعالیت ما در انقلاب است که می‌توانیم برای تمام این مدت پاسخگو باشیم. ما معتقد به پیوستگی بین مردم و امام هستیم و همیشه بر این باور بوده و هستیم که جریان انقلاب فراتر از افراد هستند. هر کسی که تفکر ما را بپسندد، حتی اگر از جانب مخالف‌های ما هم باشد برای ما مورد قبول است. امیدواریم با پیروزی در انتخابات بتوانیم ایران متمدن و قوی را به عنوان الگو برای ایرانیان و سایر کشورها رقم بزنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما با اسم‌ها کاری نداریم،‌ در واقع ما با جوهره و ریشه فساد مقابله می‌کنیم، اگر کسی فساد می‌کند باید یک چوب بخورد، اگر گفت انقلابی‌ام و اصولگرا، دو چوب خورده و اگر گفت فامیل زاکانی‌ام باید سه چوب بخورد.

زاکانی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص مصداق همگرایی جریان انقلاب در انتخابات پیش رو که وی بر آن تاکید دارد اظهار داشت: به شدت دنبال می‌کنم که ما 5 نفر بنشینیم و با هم صحبت کنیم و مردم را معطل نکنیم.

وی افزود: قاعدتا هر کدام از این 5 نفر خودشان را ترجیح می‌دهند و برنامه‌ای برای اداره کشور دارند، برخلاف آن دو نفر که اگر نوشته‌هایشان را دم درب استودیو بگیرند دیگر چیزی برای گفتن ندارند و حاضر هم نشده‌اند که در باره اقتصاد جلوی ملت با هم بحث اقتصادی کنیم، لذا جریان انقلاب باید این مسیر را دنبال کند که ظرفیت این 5 نفر به سمت وحدت، انسجام و پیروزی جبهه انقلاب پیش برود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: از سه روز پیش دنبال این هدف بودم اما تا الان توفیق حاصل نشده اما همچنان دنبال می‌کنیم تا به نتیجه برسیم؛ مگر اینکه شرایط کشور نشان دهد که پیروزی قطعی است و حضور هر 5 نفر ظرفیت بالایی را برای مشارکت حداکثری پیش می‌آورد.

زاکانی در پاسخ به این سؤال که آیا با 4 نامزد دیگر جریان انقلاب به طور مستقیم صحبت کرده‌اید، گفت: با برخی‌هایشان صحبت کرده‌ام؛ اجازه بدهید جلوتر برویم و در جلسه 5 نفره بین خودمان با منطق و استدلال صحبت کنیم. به هیچ وجه نباید با تفرقه و ننگ و عاری که با لجبازی برای خودمان می‌خریم، زمینه شکست جریان انقلاب را فراهم کنیم.

* حاضرم هر نوع فداکاری برای پیروزی جبهه انقلاب بکنم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا به نفع آقای رئیسی کنار می‌روید و اینکه گفته می‌شود از ابتدا برای کمک به ایشان وارد انتخابات شده‌اید تا در دقیقه آخر کنار بروید، تصریح کرد: این از همان دروغ‌های سیزده است و ظلم به هر 5 نامزد جبهه انقلاب از جمله آقای رئیسی محسوب می‌شود و به این دلیل این دروغ‌ها را می‌گویند که جرأت مناظره ندارند؛ مانند آقای همتی که جرأت مناظره رودررو ندارد و با حرف‌هایی که زد فضای مناظره تلویزیونی را به سمت دیگری برد.

زاکانی ادامه داد: آنچه مهم است تغییر جهت‌گیری‌های ناصواب در اداره کشور است و هر 5 نامزد جبهه انقلاب این امکان را دارند و علت این نکته که درخواست کردیم بنشینیم و با هم صحبت کنیم، این بوده است که سرمایه فراهم شده برای جبهه انقلاب صرف اشخاص نشود.

وی با بیان اینکه تغییر جهت‌گیری اداره کشور برای ما مهم است و می‌خواهیم کسی سر کار بیاید که مانند دولت فعلی ویرانه تحویل ندهد و 34 هزار میلیارد تومان بدهی روی دست دولت آینده نگذارد، گفت: در این شرایط هم مشارکت بالا و هم پیروزی جبهه انقلاب برای ما موضوعیت دارد اما باید دید اقبال مردم به کدام سمت است و سپس تصمیم بگیریم.

زاکانی با بیان اینکه ذوق زدگی آقای همتی از حرف‌های اخیر من ناشی از خواب‌های آشفته‌ای است که در سر دارد، اظهار داشت: خودم حاضرم هر فداکاری که لازم است انجام دهم و کسی را به سوی خودم دعوت نکنم، بلکه خودم و دیگران را به سوی مردم و همه را به مقابله با ناکارآمدی و فساد دعوت می‌کنم.

* بانک ویژه معیشت و نیازهای اساسی مردم تاسیس می‌شود

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در همین رابطه با تاکید بر اینکه اموال به غارت رفته مردم را که در جریان خصوصی سازی‌های نادرست اتفاق افتاده پس می‌گیریم، گفت: بانکی را تاسیس می‌کنیم که ناظر بر حوزه معیشت و نیازهای اساسی مردم کار کند.

وی افزود: اگر باگ‌های مالیاتی شناسایی شده و 370 هزار میلیارد تومان معوقه‌های مالیاتی پس گرفته شود، دیگر هیچ محرومی بدون مسکن باقی نمی‌ماند.

* دولت روحانی 34 هزار میلیارد تومان بدهی روی دست دولت آینده گذاشته است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه دولت فعلی با چه شاخص‌های اقتصادی تحویل دولت‌ آینده می‌شود و دولت بعدی چگونه امکان مدیریت کشور و جهش تولید را خواهد داشت، اظهار داشت: دولت در سال 92 کشور را به 20 درصد تورم تحویل گرفت، اما در حال حاضر تورم نقطه به نقطه 52 درصد و میانگین تورم سالانه حدود 40 درصد است. آقای روحانی دولت را با 600 هزار میلیارد تومان نقدینگی تحویل گرفت و حالا به 3500 هزار میلیارد تومان نقدینگی و با افزایش 6 برابری تحویل می‌دهد. پایه پولی در ابتدای فعالیت این دولت 200 هزار میلیارد تومان بوده و حالا به حدود 500 هزار میلیارد تومان رسیده است.

زاکانی افزود: ضریب بیکاری در ابتدای این دولت 10 درصد بوده و حالا هم این دولت ادعا دارد که همان 10 درصد است، اما با آمارسازی این عدد را اعلام می‌کند؛ چراکه بر اساس پژوهش مرکز پژوهش‌های مجلس کف بیکاری در حال حاضر 13 درصد است و علاوه بر آن 3.5 میلیون زن سرپرست خانوار هم هستند که فقط 177 هزار نفر از آنها بیمه‌اند.

این نامزد انتخابات تصریح کرد: دولت در سال گذشته 34 هزار میلیارد تومان از بودجه دولت آینده را پیش‌خور کرده و بدهی برای آینده گذاشته است؛ علاوه بر این دولت مسیری را رفته که از خارج مشکلات کشور حل شود، در حالی که این انتظار غلطی را در خارج از کشور ایجاد کرده و در داخل نیز مطالبات اساسی به وجود آورده است.

وی ادامه داد: دولت می‌توانست هم مانند دولت آمریکا که به کنگره تکیه می‌کند، از ظرفیت‌های مجلس بهتر استفاده کند و هم در شورای عالی اقتصاد سران قوا بهتر از اختیاراتش استفاده کند. اما متأسفانه این دولت یک ویرانه را با وضعیت اسفناک تحویل دولت آینده می‌دهد و کار سختی در پیش است اما دولت آینده می‌تواند شرایط را هموار کند چون فرصت‌های طلایی در کشور موجود است و ظرفیت‌های بی‌نظیری برای جهش تولید وجود دارد. دولت می‌تواند از ظرفیت‌هایی مانند مالیات خودش را بهره‌مند کند تا تکانه‌های جدی در درآمدهای دولت ایجاد نشود.

* فضای مجازی را یک موهبت می‌دانیم

زاکانی همچنین با بیان اینکه ما فضای مجازی را یک موهبت و فیلترینگ را یک نوع کاسبی و راه غلط می‌دانیم، اظهار داشت: امثال آقای همتی به جای پاسخ به سؤالات اساسی، می‌گویند اینترنت امن یعنی چه؟ اینترنت امن یعنی همان کاری را کنیم که انگلیسی‌ها می‌کنند و نگران فرزندانشان در اینترنت هستند. اینترنت امن یعنی همان کاری که خانم اوباما برای فرزندانش می‌پسندد و نگران فعالیت آنها در فضای مجازی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: جامعه را یک گروه نمی‌تواند بسازد، مخالفان و موافقان باید با هم قیام کنند برای اصلاح وضع موجود. باید از بدنه اینها ملت را برای قیام علیه پلشتی‌ها و زشتی‌ها یکپارچه کنیم.

* هواداران استقلال و پرسپولیس سهامدار این دو باشگاه و پیشکسوتان مسئول اداره آن می‌شوند

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه و در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص ایده وی برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مدل این واگذاری عنوان کرد: در دهه‌های 70، 80 و 90 واگذاری‌های مختلفی انجام شده اما با نگاه غلطی صورت گرفته و دولت‌ها واگذاری‌ها را انجام داده‌اند تا با پول آن خودشان را اداره کنند.

زاکانی افزود: در این واگذاری‌ها مفسده‌های سنگینی اتفاق افتاده و آدم‌های بی‌صلاحیت با دریافت کارخانه‌ها مثل اوراقچی عمل کرده‌اند، اما ما واگذاری‌ها را نه برای تامین هزینه‌های دولت بلکه برای احیای ظرفیت‌های پنهان و شکوفایی کشور انجام می‌دهیم و این کار را مبتنی بر صلاحیت‌ها و توانمندی افراد برای اداره این بخش‌ها صورت می‌دهیم و علاوه بر آن مشارکت کارگران و کارمندان همان مجموعه نیز برای ما مهم خواهد بود.

وی تصریح کرد: در خصوص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز سرمایه این دو باشگاه برای هواداران و پیشکسوتان است و دولت تلاش می‌کند که هواداران را صاحب سهام این دو باشگاه کند و پیشکسوتان نیز خودشان این دو مجموعه را اداره کنند؛ چراکه بیش از هر کسی دغدغه دارند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: دولت باید ورزش و فرهنگ و هنر را از دست امنیتی‌ها آزاد کند و به دست اهالی خودش بسپارد و هر کسی کار خودش را انجام دهد؛ به خاطر همین دخالت‌ها کشور ما بهشت جاسوسان شده است.

* ۷۰ درصد اقتصاد دانش بنیان بر تعلیم و تربیت است

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر توجه به علوم انسانی و برنامه های تکراری در دوران ریاست جمهوری گفت: در نگاه الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی زیر بنا فرهنگ است و ۷۰ درصد اقتصاد دانش بنیان بر تعلیم و تربیت است در حوزه اقتصاد و مدیریت جهش تولید را قرار دادیم اما در حوزه فرهنگ و اجتماع مقوله خانواده، توجه به مسجد و مدرسه با محوریت معلم است که باید به عنوان حوزه تولیدی انسان توجه شود. همچنین ناظر به رسانه و فضای مجازی و هنر را هم توسعه سلامت و نشاط است در حوزه سیاست و امنیت، توجه به مردم سالاری دینی است. در بحث آزادی های مدنی بوده که به طور جدی پیگیری می کنیم. در حوزه سیاست خارجی نیز با همکاری با ایرانیان خارج از کشور ارتباط و ایران اسلامی را بسازیم.

* تیم مذاکرات دولت فعلی را قوی نمی دانم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مذاکرات برجام گفت: از مذاکرات فرار نمی کنیم و این موضوع در شورای امنیت ملی تصمیم گیری می شود و بنده موافق این مذاکرات هستم که رهبری هم این مذاکرات را قبول کردند. تیم مذاکرات دولت فعلی را قوی نمی دانم و منافع ملی را فدای سیاست های فرعی نمی کنم. در این مسیر، ما در حوزه مطالبه هستیم نه بدهکار. ما وظیفه خود را در توافق برجام انجام دادیم و اکنون ۳ کشور اروپایی باید جبران کرده و ما از آنها استیضاح حقوق خود را خواهیم کرد. آمریکا می تواند برگردد فقط باید تحریم ها را بردارد. ما بر ملت خود تکیه داریم.

* تبعیض در دنیا محکوم است

وی افزود: ما ناظر بر سلاح اتمی و جنگی آمریکا مطالبه داریم موضع ما کاملا منطقی است نه آمریکا و نه اروپا نژاد برتر است زیرا تبعیض در دنیا محکوم است. دوران قانون جنگل گذشت و اکنون خواستگاه ما قانون آذر سال ۹۸ را دنبال می کنیم. آمریکا الان بالاترین زندانی ها را دارد و نمی تواند درباره سایر کشورها سخن بگوید.

* من حرف های انقلاب را تکرار می کنم

زاکانی درباره نگرانی مردم از تکرار سال ۹۲ تصریح کرد: جریان انقلاب برتر از ما ۵ نفر است و مافوق خواستگاه ما افراد است و ما باید با هم صحبت کرده و به راه منطقی برسیم تا جریان انقلاب پیروز شود. اکنون بنده حرف های انقلاب را تکرار می کنم باید از گردن کلفت ترین غارت کنندگان شروع کرده و ریشه آنها را بخشکانیم. این ۳ روز بسیار حساس است که باید ما جریان انقلاب صحبت کرده و اجماع برسیم.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
1
4
زاکانی بهتر است انصراف بدهی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
0
0
مبارک است ان شاءالله!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین