کد خبر: ۷۱۳۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷

مهرعلیزاده: کشاورزی و گردشگری دو محور اصلی توسعه خراسان شمالی است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راهکار توسعه اقتصادی استان خراسان شمالی را توجه به ظرفیت های کشاورزی و گردشگری بیان کرد.
مهرعلیزاده: کشاورزی و گردشگری دو محور اصلی توسعه خراسان شمالی است
آفتاب‌‌نیوز :

محسن مهر علیزاده عصر سه سنبه در آخرین گفت و گوی تلویزیونی استانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم استان خراسان شمالی با اشاره به سابقه مدیریت بر استانداری خراسان بزرگ و آشنایی با ظرفیت های اقتصادی این استان خاطرنشان کرد : استان خراسان شمالی دارای پتانسیل خوبی در حوزه کشاورزی و دامداری است که به دلیل نداشتن زیرساخت های صنایع تبدیلی ، تولیدات کشاورزی را به خام فروشی می کند.

وی اضافه کرد : این در حالیست که با استقرار صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی می تواند از این ظرفیت به عنوان پیشران توسعه اقتصادی این استان استفاده کرد و این کار نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.

مهرعلیزاده افزود : خراسان شمالی در تولید زعفران رتبه سوم را در کشور داراست و با تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن انگور وضعیت خوبی در کشور دارد، ولی نبود صنایع تبدیلی در این استان باعث شد تا تمام این محصولات به صورت خام فروخته شود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت : همچنین این استان وجود داشتن ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک در این استان وجود دارد و ظرفیت مناسبی را برای تولید لبنیات دارد، ولی تمام این محصولات خام فروشی می شود و سود این بخش نیز به جیب دلالان می رود.

مهرعلیزاده با اشاره به قرارگیری استان خراسان شمالی در محور ترانزیتی بارگاه ملکوتی علی ابن موسی الرضا (ع) و گذر سالانه ۲۰ میلیون زایر از این مسیر گردشگری را از دیگر پیشران های توسعه اقتصادی این خطه شمالشرق کشور اعلام کرد و افزود : باید از این ظرفیت ها به درستی استفاده شود تا این استان بتواند از لحاظ اقتصادی توسعه یابد.

وی عنوان کرد: صنعت فولاد و پتروشیمی در این استان به خوبی فعال است و برای توسعه اقتصادی باید زنجیره صنایع پایین دستی این واحدهای بزرگ نیز در خراسان شمالی ایجاد شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در بین سالهای ۷۶ تا ۸۰ بعنوان استاندار افتخار خدمتگذاری به اهالی کرد،ترک، کرمانج، ترکمن و فارس با سایر گویش های خراسان شمالی را داشتم و امیدوارم این بار هم با انتخاب شما مردم فهیم افتخاری دیگر در مقام ریاست جمهوری به شما مردم عزیز را داشته باشم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که اطلاعات دقیقی در خصوص خراسان شمالی دارم، افزود: یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل سفر مقام معطم رهبری به این استان اختصاص داده شد که خوبی برای توسعه زیرساخت در این استان بود.

مهرعلیزاده با اشاره به سکونت حدود 46 درصد از جمعیت 750 هزار نفری این استان در روستاها خاطرنشان کرد : هنوز غیرت کاری در شرایط سخت در این استان حاکم است در حالی که ضعف هایی در خصوص عملکرد مسوولان در این استان وجود دارد که باید جبران شود.

وی خشکسالی و کم آبی را معضل بزرگی برای استان خراسان شمالی دانست و اظهارداشت : از 11 دشت این استان 8 دشت ممنوعه و سه دشت بحرانی است و از لحاظ آبی این استان در وضعیت بد کم آبی قرار دارد و برای مقابله با خشکسالی باید آب مورد نیاز این استان از دریای عمان و خزر تامین شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین