کد خبر: ۷۱۳۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸

قاضی زاده هاشمی: به دنبال حذف سربازی اجباری هستم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت احتمالی آینده من حذف سربازی اجباری و انجام سربازی به صورت حرفه‌ای و داوطلبانه پیگیری می‌شود.
قاضی زاده هاشمی: به دنبال حذف سربازی اجباری هستم
آفتاب‌‌نیوز :

امیر حسین قاضی زاده هاشمی عصر سه‌ شنبه در برنامه تبلیغاتی خود در سیمای استانی خراسان رضوی افزود: در حال حاضر وقت و انرژی جوانان در قالب ۲ سال خدمت سربازی گرفته می‌شود در حالی که طی این مدت آنان می‌توانند کارآفرینی نمایند و اقتصاد محور عمل کنند و یا در امور کشاورزی و دامداری به پدرانشان کمک کنند و یا حتی تشکیل خانواده دهند.

وی اضافه کرد: در قالب خدمت سربازی، سربازان با گرفتاریهای مختلفی رو به رو می‌شوند چنان که هم اکنون سه میلیون سرباز فراری در کشور داریم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که دولت خود را به نام "سلام" نام‌گذاری کرده است گفت: در دولت سلام به دنبال رفع تبعیض‌ها و حاکم کردن مردم بر مدیران و دولتهای مردمی هستیم در حالی که هم اکنون دولتهای ما ضد مردمی هستند و زانو را روی گردن مردم تحت عناوین مختلف مانند نظارت و مجوز گذاشته‌اند.

قاضی زاده هاشمی افزود: علت تبعیض گسترده و عدم توازن امکانات در کشور استقرار مراکز عمده صنعتی، رفاهی، دانشگاهی و اقتصادی در یک منطقه خاص است و این عدم توازن در یک جا پدیده حاشیه‌نشینی، آلودگی هوا، از بین رفتن منابع آبی و ترافیک و در جای دیگر مهاجرت، فقر، خالی‌شدن منطقه از سکنه و نا امنی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ما امروز از عدم توازن جدی و تبعیض گسترده حرف می‌زنیم و رفع این معضل بزرگ نیاز به برنامه‌ریزی و اصلاح جدی ساختارها دارد در حالی که خیلی از دولت ها آمدند و نتوانستند این مشکل بزرگ را حل کنند و دولت‌ها بدانند خودشان بدون مردم نمی‌توانند کاری انجام دهند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هم‌اکنون تمام قدرت در تهران جمع و در حقیقت یک کشور در یک شهر خلاصه شده است به طوری که ۷۰ درصد تخصیص منابع مالی و بانکی متعلق به تهران، ۵۰ تا ۶۰ درصد تخصیص بودجه شرکتهای دولتی، ایجاد مراکز تفریحی، توزیع پزشک متخصص، مهندس و حقوقدان همه و همه متعلق به تهران است و این در حالی است که امکانات بیشتر در شمال تهران استقرار یافته است و نیمی از جمعیت ۱۴ میلیونی استان تهران حاشیه‌نشین هستند.

قاضی زاده هاشمی افزود:این تبعیض گسترده به تورم و فقر دامن زده است به طوری که فقرا با شکاف درآمدی و تورم دارند به ثروتمندان مالیات می‌دهند و این چرخش از جیب فقرا به جیب اغنیاست و این در حالی است که هر چه از مرکز به سمت پیرامون و مرزهای کشور می‌رویم وضعیت بدتر و تبعیض‌ها گسترده تر می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۴۵۰ شهرستان در کشور داریم که از این تعداد ۱۵۰ شهرستان به لحاظ بیکاری وضعیت بحرانی دارند و وضعیت ۳۰ شهرستان فوق بحرانی است و بیشترین علت مهاجرت هم بیکاری است و این مساله در دوران دانشجویی هم صدق می کند به طوری که دانشجو برای تحصیل به تهران می‌آید و دیگر به زادگاهش برنمی‌گردد و در عمل نیروی نخبه و جوان از شهرستان گرفته می شود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پاسخگویی در دولت خود را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما به تعداد شهرستانهای کشور باید پایتخت داشته باشیم و شهرستانها باید اختیارات مدیریتی داشته باشند چرا که اکنون مردم برای ساده‌ترین کار به مسوولان شهرستانی مراجعه می‌کنند و آنان پاسخگو نیستند و باید از مرکز استان اجازه بگیرند و مرکز استان نیز اجازه اش دست تهران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین