کد خبر: ۷۱۳۸۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲

همتی: می دانم چه کسانی جلوی پیشرفت هرمزگان را گرفته اند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:همه ویژگی و توانمندی های هرمزگان و همچنین کسانی را که مانع پیشرفت این استان شده اند را می شناسم.
همتی: می دانم چه کسانی جلوی پیشرفت هرمزگان را گرفته اند
آفتاب‌‌نیوز :

همتی روز سه شنبه در گفت و گوی تلویزیونی سیمای مرکز خلیج فارس تصریح کرد: نباید اجازه دهیم باندهایی در تهران بنشینند و از مرکز استان را اداره کنند.

وی ادامه داد: وقتی در هرمزگان افراد و نخبگانی وجود دارند که می توانند مسائل مختلف را مدیریت کنند، دلیلی ندارد که این مدیریت و تصمیم گیری به افرادی از نقاط دیگر واگذار شود.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت به خانوده هایی که در هرمزگان عزیزانشان را به دلیل کرونا از دست داده اند، واکسیناسیون سریع و عادلانه را مهترین اولویت کاری خود اعلام کرد.

همتی درباره انگیزه خود برای ورود به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از مردم گرفتار مشکلات معیشتی شدید و بیکاری هستند و به مراحل نامطلوبی رسیده اند که با هدف حل این مشکلات و بازنگری در اقتصاد و روش های اداره جامعه وارد صحنه شده ام.

وی اظهار داشت: مشکل کشور این است که غلبه بیش از حد سیاست بر اقتصاد موجب شده نتوانیم از توانمندی های استان ها استفاده کنیم و ارتباط منطقی برای توسعه استان ها به وجود آید.

به گفته وی اگر بخواهیم با همین روش و شیوه ادامه دهیم ممکن است نتایج حتی بدتری هم برای کشور داشته باشد.

همتی ادامه داد: در واقع نگرش اقتصادی بین مسئولین کم است چون در دنیا سیاست را در خدمت اقتصاد قرار دادند و بر مبنای طراحی های اقتصادی که دارند برای بهبود زندگی مردم کار می کنند و ما هم باید هر اقدامی که داریم در نهایت باید منفعتی برای مردم داشته باشد.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد سیاست‌هایی را اتخاد کنیم و اقداماتی که دولت انجام می‌دهد نهایتش فقر مردم باشد این توفیق نیست و منظور مردم هم از شرکت در انتخبات این نیست که فقیرتر شوند یا از نظر اجتماعی محدودتر شوند و باید در این ها تجدید نظر شود.

همتی تخصص اقتصادی خود و زیرنظر داشتن تمام مسائل طی ۴۰سال گذشته و اشراف به مسائل بین المللی را از دیگر انگیزه های خود برای ورود به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری دانست.

وی حضور خود در جایگاه ریاست جمهوری را آخرین فرصت برای اصلاح ریل گذاری اقتصادی کشور اعلام و اضافه کرد: به همین دلیل گفتم دولت من چهارساله خواهد بود چون تمام دولت ها برای این که در چهارسال دوم از مردم رای بگیرند دچار محافظه کاری شده و نمی توانند اقدام اساسی برای اصلاح انجام دهند.

همتی خاطرنشان کرد: یک مشکل جدی، نبود راهبرد ملی برای توسعه استانهاست چون هر کدام از آنها یک ویژگی های قومی، مذهبی، آب و هوایی و دسترسی به منابع و سایر توانمندی ها دارند و چاره ای جز برداشتن نگاه متمرکز برای اداره کشور وجود ندارد.

به گفته وی وقتی تمام توجه ما بر تهران و شهرهای بزرگ متمرکز باشد، ساکنان روستاها و شهرهای دیگر به حاشیه نشینان تهران و شهرهای بزرگ تبدیل خواهند شد که پیامدهای منفی خود را دارد.

همتی تاکید کرد: بر همین اساس اولویت من این است که تصمیم های اقتصادی بر تصمیم های سیاسی حاکم باشد که راهبرد آن هم برداشتن نگاه سیاسی از استانهاست چون این نگاه سیاسی نگرش امنیتی به استانها را به دنبال دارد که خود یک معضل جدی است.

وی ادامه داد: در این شرایط راهکارها برای مسائل استانی، امنیتی و مرکزمحور خواهد بود و اگر واقعا می خواهیم استان‌های ما توسعه پیدا کنند، لازم است که ویژگی هر استان را مورد توجه قرار دهیم.

هر سه ماه با نخبگان هرمزگان جلسه می گذارم

همتی اظهار داشت: در همین راستا هر سه ماه یک بار، با نخبگان و افراد تاثیرگذار استان جلساتی خواهم داشت تا به تدریج و جدی روند توسعه استان را زیر نظر داشته باشیم.

از مشکل بیکاری در استان اطلاع دارم

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان شد: از مشکل بیکاری و سایر ویژگی ها و موانع استان اطلاع دارم و می‌دانم چه کسانی دارند جلوی پیشرفت این استان را می گیرند و نباید اجازه دهیم عده ای و باندهایی در تهران بتوانند از مرکز استان ها را اداره کنند.

وی تصریح کرد: استان ها باید توسط نخبگانش و بر اساس شایسته سالاری اداره شود و ویژگی های فرهنگی و قومی و مذهبی استان نباید مانع اداره استان توسط شایستگانش شود و معنا ندارد وقتی نخبگانی مورد اعتماد مردم همان استان وجود دارند، از جای دیگری افرادی را برای اداره آن استان بفرستیم.

به گفته وی هم اکنون در تمام استان ها و به ویژه استان های مرزی مشکلاتی وجود دارد و هر چقدر از مرکز دورتر باشند، میزان توسعه نیافتگی آنها تشدید می شود که این مشکل با اجرای آمایش سرزمینی قابل حل است.

سخت گیری به گردشگران را کم می کنم

وی توسعه گردشگری را یکی دیگر از اولویت های خود اعلام و اضافه کرد: ایران یک کشور چهارفصل است و اکنون نیز افزایش قیمت ارز، اشتیاق گردشگران خارجی را برای سفر به ایران بیشتر کرده که باید با کاهش سختگیری نسبت به آنها، گردشگری رونق یابد چون هر توریستی که به استان بیاید یک فرصت شغلی برای مردم خواهد بود.

همتی یادآور شد: فعالیت های بومگردی با سرمایه اندک در حال توسعه است و سامانه مالی و بانکی باید در خدمت توسعه این بخش قرار گیرد.

وی بیکاری را مشکل مشترک تمام استان ها دانست که یکی از دلایل آن نگاه سیاسی و امنیتی به استان ها بوده که اگر تمرکززدایی شود، به تقویت اقتصادی استان ها کمک می کند.

همتی ادامه داد: در ۱۰سال گذشته به دلیل تحریم ها نرخ رشد اقتصادی سالانه نیم درصد بوده که یک دهه در مجموع به پنج درصد رسیده که با پیشرفت و توسعه کشورهای همسایه و جهان قابل مقایسه نیست و طبیعی است که سفره مردم روز به روز کوچکتر شده است.

همتی ادامه داد: کمک به کاهش بیکاری در کنار توانمندسازی خانواده ها از راه اصلاح یارانه ها می تواند در بهبود وضعیت موثر باشد و در حال حاضر قشرها فقیر و کم درآمد به اندازه ثروتنمدان یارانه می گیرند که عادلانه نیست و باید اصلاح شود.

حداقل دستمزد و حقوق باید ۶میلیون و پانصد هزار تومان باشد

به گفتی وی چاره ای نداریم جز این که قدرت خرید مردم را از راه افزایش حقوق و دستمزد افزایش دهیم که بر اساس قدرت خرید مردم در سال ۹۶، این حداقل حقوق و دستمزد باید به ۶و نیم میلیون تومان برسد.

همتی اعطای کارت های اعتباری خرید با بازپرداخت میان مدت و بلندمدت را یکی دیگر از برنامه ها و اولویت های خود اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باید بپذیریم که مردم تمام استان ها مردم ایران هستند و هر استانی با وجود تفاوت های قومیتی فرهنگی و مذهبی که دارند باید توسعه ویژه با استفاده از نخبگان همان استان را داشته باشند.

به گفته وی اگر بتوانیم از راه ابریشم و کریدور شمال به جنوب وایران تا مدیترانه بهره‌برداری، ارتباط استان ها با یکدیگر و با کشورهای جهان برقرار شده و به توسعه استان و کشور می انجامد.

وی کشاورزی را یکی دیگر از مسائل مهم جامعه روستایی هرمزگان و دیگر استان ه دانست که برای حل مشکلات این بخش باید خرید تضمینی محصول جایگزین قیمت تضمینی شود و هر محصول هم بر اساس قیمت روز بازار خریداری شود.

همتی تامین ارزان نهادهای کشاورزی مانند بذر، سم و کود را از دیگر مسائل ضروری دانست و خاطرنشان شد: نباید اجازه داد دلال ها محصول را ارزان از کشاورز خریده و با چند برابر سود بفروشند که این موضوع نشان دهنده ایراد در نظام توزیع و نظام جمع‌آوری محصول کشاورزی است.

اجازه گیردادن به جوانان و دخالت در مسائل آنها را نمی دهم

وی همچنین با اشاره به نقش آزادی‌های اجتماعی گفت: جوانان در استان‌ها و در شهرهای کوچک هیچ زمینه‌ای برای استفاده از اوقات فراغت ندارند و من معتقد هستم که نباید مسئولین و بخش‌های دیگر دولت در زندگی اجتماعی مردم و جوانان دخالت کنند و گیر بدهند.

به گفته وی در حال حاضر زنان و دختران اگر مدرسه و دانشگاه نباشد جایی برای رفتن ندارند و بر مبنای مطالعه ای که داشتم می‌دانم زندگی برای جوانان و به ویژه زنان و دختران سخت و آسایش آنان کمرنگ شده است.

همتی زنان را نیمی از جامعه و مستقل و غیروابسته به مردان معرفی و اظهار امیدواری کرد: در مسئولیت ریاست جمهوری بتواند به بهبود این روند کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
0
منکه به همتی رای میدم بازم اقتصاد رو بلده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
0
0
همتی. اولین رییس جمهور از سرزمین پادشاهی نیاکان باهوش و پر تلاش ما یعنی سرزمین مادها. اولین از غرب کشور. اولین از سرزمینی پر اب و سرسبز که خصوصیات انسانیه برتری در خود داردو اولین رییس ورزشکار کشور.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین