کد خبر: ۷۱۳۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶

واژگونی قایق مهاجران در سواحل یمن با ۲۰۰ مسافر

مقامات یمنی و سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کردند در سانحه واژگونی قایق مهاجران که سعی داشتن از دریای سرخ به عربستان سعودی بروند، ۲۵ نفر کشته و ۱۷۵ نفر دیگر مفقود شدند.
واژگونی قایق مهاجران در سواحل یمن با ۲۰۰ مسافر
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از "میدل ایست آی"، یک مقام در سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد: این قایق دو روز پیش (یکشنبه) در آب‌های ساحلی یمن در استان لاهیج غرق شده است.


به گفته وی مسافران این قایق اکثرا آفریقایی و تعدادی یمنی بوده‌اند که سعی می‌کردند خود را از جیبوتی به عربستان سعودی برسانند.


سازمان بین المللی مهاجرت در پیامی در حساب توییتر خود اعلام کرد: این خبر تایید شده است و تیم‌های ما آماده جست و جو برای نجات یافتگان احتمالی هستند.


احمد جلیل علی یک مقام در استان لاهیج گفت: ماهیگیران جسد ۲۵ نفر را در آبهای ساحلی پیدا کرده‌اند. اما از سرنوشت سایر مسافران این قایق خبری نیست.

با وجود جنگ خانمان سوز یمن که در نتیجه حملات ائتلاف عربی و از فروردین ماه ۹۴ آغاز شد و در جریان آن ده ها هزار تن کشته شدند، این کشور به خاطر نزدیکی به کشورهای متمول حاشیه خلیج فارس، همچنان مقصد مهاجران آفریقایی است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در سال گذشته میلادی حدود ۱۵۰ هزار نفر از قاره آفریقا وارد یمن شدند که ۹۲ درصد آنان را شهروندان کشور اتیوپی تشکیل می دادند.

اما هزاران تن از مهاجران آفریقایی موفق نمی شوند خود را به یمن برسانند و در دریا غرق می شوند و بسیاری نیز پس از رسیدن به سواحل یمن، از سوی گروه های مسلح کشته می شوند.

در ماه‌های اخیر ده‌ها نفر از مهاجران در تنگه باب المندب جان خود را از دست داده‌اند.


در ماه فروردین سال جاری ۴۴ مهاجر آفریقایی در سانحه واژگونی قایقشان در آبهای ساحلی جیبوتی غرق شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین