کد خبر: ۷۱۳۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹

بایدن برای دیدار با پوتین وارد ژنو شد

رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با همتای روس خود وارد شهر ژنو در سوئیس شد.
بایدن برای دیدار با پوتین وارد ژنو شد
آفتاب‌‌نیوز :

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، برای دیدار با «ولادیمیر پوتین»، همتای روس خود وارد شهر ژنو در سوئیس شد.

جو بایدن و ولادیمیر پوتین روز ۱۶ ژوئن در شهر «ژنو» سوئیس با یکدیگر دیدار خواهند کرد؛ این اولین دیدار حضوری پوتین و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود.

پیش از این مقامات روسیه و آمریکا تاکید کرده اند که انتظار نتایج قابل ملاحظه ای از این دیدار نمی رود.

دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهور روسیه و آمریکا روز چهارشنبه در محل ویلای لا گرانژ شهر ژنو سوئیس تحت تدابیر شدید امنیتی و حفاظتی و با حضور نزدیک به دو هزار تن از ماموران پلیس و نیرو‌های ارتش سوئیس برگزار خواهد شد.

مونیکا بونفانتی، فرمانده پلیس ژنو گفت حریم هوایی شهر ژنو از روز سه شنبه تا پنجشنبه با محدودیت‌های شدیدی روبرو خواهد بود.

به گفته این مقام پلیس ژنو حدود ۹۰۰ تن از نیرو‌های پلیس به این منطقه اعزام شده اند.

همچنین جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در بیانیه‌ای از «موفقیت بزرگ» در به پایان رساندن اختلاف تجاری میان شرکت بوئینگ و ایرباس و نیز توافق بر مقابله با تلاش‌های چین استقبال کرد.

در بیانیه صادر شده از سوی بایدن آمده است: امروز آمریکا و اتحادیه اروپا موفقیت بزرگی را در اختلاف تجاری میان بوئینگ ایرباس به دست آوردند که بیش از ۱۶ سال به طول انجامیده بود.

او در ادامه مدعی شد:ما به شکلی قابل ملاحظه، برای همکاری با هم برای مقابله با تلاش‌های غیر عادلانه چین در این بخش که به شرکت‌های چینی امتیاز‌های ناعادلانه‌ای می‌بخشد، توافق کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین