کد خبر: ۷۱۳۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵

بیانیه مشترک آمریکا و اروپا: از اقدامات ایران نگرانیم

آمریکا و اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی بر ضرورت رفع تحریم‌های ضدایرانی برای احیای برجام تاکید کردند.
بیانیه مشترک آمریکا و اروپا: از اقدامات ایران نگرانیم
آفتاب‌‌نیوز :

آمریکا و اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ی مشترک خود آورده‌اند: ما قصد داریم تا برای مقابله با اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی همکاری کنیم. ما بر حمایت خود بر تلاش‌های مداوم دیپلماتیک و مذاکرات در وین که هدف‌شان تسهیل بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و همچنین اجرای کامل و موثر اجریای توافق توسط ایران و آمریکا است، تاکید می‌کنیم.

اتحادیه اروپا و آمریکا در ادامه بیانیه مشترک خود نوشته‌اند: ما نگرانی جدی درخصوص اقداماتی که ایران در مغایرت با برجام اتخاذ کرده داریم. ایالات متحده و اتحادیه اروپا می‌دانند که در کنار اجرای کامل و موثر تعهدات برجامی توسط ایران، رفع تحریم‌ها نیز بخش ضروری در برجام است.

در انتهای بیانیه آمده است: برجام همچنان برای اطمینان حاصل کردن از صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران و حفظ معماری عدم اشاعه هسته‌ای جهانی حیاتی است.

به گزارش ایسنا، مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته‌ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات از ماه گذشته برگزار شده است.

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین