کد خبر: ۷۱۳۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

گران‌ترین گیاهان آپارتمانی + تصاویر

علاقه‌مندان به گیاه خانگی با خواندن این مطلب می‌توانند اطلاعات جالبی از پر طرفدار‌ترین گیاه‌ها کسب کنند.
گران‌ترین گیاهان آپارتمانی + تصاویر
آفتاب‌‌نیوز :

گیاه‌های خانگی یکی از مشهود‌ترین کالا‌هایی هستند که بسیاری از مردم به آن علاقه دارند و بسته به این علاقه، هزینه‌های متفاوتی برای آن پرداخت می‌کنند.در این گزارش به سراغ چند مورد از نادر ترین، گران‌ترین و پر طرفدار‌ترین گیاه‌های خانگی رفته ایم تا بیشتر با آن‌ها آشنا شویم.

 Monstera adansonii variegate


این یکی از نادر‌ترین گیاه‌هایی است که استفاده بسیار زیادی در آپارتمان دارد، داستان پیدایش این گیاه به قرن ۱۸ میلادی توسط یک گیاه شناس فقیر به نام Michel Adanson بر می‌گردد که نام خود را بر روی آن گذاشت این فرد در صورتی که تاکنون زنده بود قطعا از قیمتی که گیاه او امروز فروخته می‌شود، شوکه خواهد شد.

قیمت هر گلدان از این گیاه بسته به معیار‌های متفاوت بین ۳ هزار و ۲۰۰ تا ۱۶ هزار دلار فروخته می‌شود که رکورد گران‌ترین گلدانی که از این نوع گیاه فروخته شد ۳۸ هزار دلار بود که با احتساب دلار ۲۴ هزار تومان به قیمت ۹۱۲ میلیون تومان می رسیم.
Monstera adansonii variegate این یکی از نادر‌ترین گیاه‌هایی است که استفاده بسیار زیادی در آپارتمان دارد، داستان پیدایش این گیاه به قرن ۱۸ میلادی توسط یک گیاه شناس فقیر به نام Michel Adanson بر می‌گردد که نام خود را بر روی آن گذاشت این فرد در صورتی که تاکنون زنده بود قطعا از قیمتی که گیاه او امروز فروخته می‌شود، شوکه خواهد شد. قیمت هر گلدان از این گیاه بسته به معیار‌های متفاوت بین ۳ هزار و ۲۰۰ تا ۱۶ هزار دلار فروخته می‌شود که رکورد گران‌ترین گلدانی که از این نوع گیاه فروخته شد ۳۸ هزار دلار بود که با احتساب دلار ۲۴ هزار تومان به قیمت ۹۱۲ میلیون تومان می رسیم.
Philodendron joepii


در سال ۱۹۹۱ میلیادی یک گیاه شناس فرانسوی در حال عکاسی از چند گروه مورچه بود که از گیاه‌های باغ تغذیه می‌کردند. او در همین حین متوجه خاص بودن این گیاه شد که شبیه اندام یک خرگوش است. این نوع گیاه امروز با قیمت هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار دلار در بازار‌های بین المللی فروخته می‌شود.
Philodendron joepii در سال ۱۹۹۱ میلیادی یک گیاه شناس فرانسوی در حال عکاسی از چند گروه مورچه بود که از گیاه‌های باغ تغذیه می‌کردند. او در همین حین متوجه خاص بودن این گیاه شد که شبیه اندام یک خرگوش است. این نوع گیاه امروز با قیمت هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار دلار در بازار‌های بین المللی فروخته می‌شود.
 Monstera obliqua Peru

ظاهر این گیاه به طوری است که به نظر می‌رسد گروهی از حشرات از آن تغذیه کرده باشند، اما واقعیت امر این است که گیاهی که به ظاهر از بین رفته، اما از نادرترین و گران‌ترین گیاه‌های خانگی در جهان است به طوری که بین ۳ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ دلار فروخته می‌شود.
Monstera obliqua Peru ظاهر این گیاه به طوری است که به نظر می‌رسد گروهی از حشرات از آن تغذیه کرده باشند، اما واقعیت امر این است که گیاهی که به ظاهر از بین رفته، اما از نادرترین و گران‌ترین گیاه‌های خانگی در جهان است به طوری که بین ۳ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ دلار فروخته می‌شود.
 Monstera deliciosa albo variegate


برگ‌های بزرگ و پهن اولین خاصیت این گیاه است که برای علاقه‌مندان چشم نوازی می‌کند بعد به سراغ رنگ این گیاه می‌رویم که نسبت به دیگر گیاه‌ها بسیار متفاوت است. قیمت هر گلدان از این گیاه بینت ۲۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ دلار است و هرچه رنگ آن سفید‌تر باشد، نایاب‌تر و گران‌تر می‌شود.
Monstera deliciosa albo variegate برگ‌های بزرگ و پهن اولین خاصیت این گیاه است که برای علاقه‌مندان چشم نوازی می‌کند بعد به سراغ رنگ این گیاه می‌رویم که نسبت به دیگر گیاه‌ها بسیار متفاوت است. قیمت هر گلدان از این گیاه بینت ۲۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ دلار است و هرچه رنگ آن سفید‌تر باشد، نایاب‌تر و گران‌تر می‌شود.
Philodendron subincisum


ظاهر این گیاه به قدری زیباست که علاقه‌مندان ظاهر هستند تا ۲۰ هزار دلار برای آن هزینه کنند. همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، هر برگ این گیاه به دو بخش ساده و رنگی تقسیم شده است.
Philodendron subincisum ظاهر این گیاه به قدری زیباست که علاقه‌مندان ظاهر هستند تا ۲۰ هزار دلار برای آن هزینه کنند. همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، هر برگ این گیاه به دو بخش ساده و رنگی تقسیم شده است.
 Philodendron patriciae

و در آخر هم این گیاه ۱۲۰ سانتی متری هزار دلار قیمت دارد و علاقه‌مندان زیادی در سراسر جهان سالانه این گیاه را خریداری می‌کنند.
Philodendron patriciae و در آخر هم این گیاه ۱۲۰ سانتی متری هزار دلار قیمت دارد و علاقه‌مندان زیادی در سراسر جهان سالانه این گیاه را خریداری می‌کنند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین