کد خبر: ۷۱۳۸۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز:

دلیل گرانی میوه‌های تابستانه چیست؟

جمالی پور گفت: کاهش قیمت در میوه‌های تابستانه نه تنها محقق نشده است بلکه شاهد افزایش قیمت در این میوه‌ها نیز هستیم.
دلیل گرانی میوه‌های تابستانه چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

 عبدالرضا جمالی پور رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز گفت: اگر چه هر ساله تا اواخر خردادماه قیمت میوه‌های سردرختی و تابستانه کاهش می‌یافت، اما امسال علی‌رغم ورود میوه به بازار، قیمت‌ها کاهش نیافته است.

او افزود: انتظار کاهش قیمت در میوه‌های تابستانه نه تنها محقق نشده است بلکه شاهد افزایش قیمت در این میوه‌ها نیز هستیم.

جمالی پور با اشاره به اینکه قدرت خرید مردم برای میوه کاهش یافته است، بیان داشت: در پشت پرده بازار میوه، مافیا وجود دارد و گرانی میوه، بیشتر در مرحله خرید از باغدار تا رسیدن به میدان میوه و تره بار به وجود می‌آید.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز تصریح کرد: مردم انگیزه و توان مالی برای خرید میوه ندارند و با قیمت‌های موجود، هزینه خرید ۳ قلم میوه، ۲۰۰ هزار تومان می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به کیفیت میوه‌هایی که به اهواز می‌رسند، گفت: میوه‌هایی که به اهواز می‌رسد، اصلا کیفیت ندارند، پول میوه درجه یک را می‌دهیم، اما میوه‌ای که دریافت می‌کنیم درجه ۲ و ۳ و یا کمتر هم نیستند.

او درباره فعالیت دلالان در بازار اظهار داشت: دلال‌ها به جان بازار میوه افتاده اند، هر وقت در هر بازاری، کالایی کمیاب می‌شود، دلال‌ها به آن بازار هجوم می‌برند و شرایط را بدتر می‌کنند.

جمالی پور با اشاره به قیمت‌های میوه در میدان تره بار اهواز، ادامه داد: در میدان میوه و تره بار اهواز هر کیلوگرم شلیل ۳۵ هزار تومان، هر کیلوگرم انجیر ۵۵ هزار تومان، هر کیلوگرم آلو سیاه ۳۰ هزار تومان، هر کیلوگرم آلو زرد ۳۵ هزار تومان، هر کیلوگرم گیلاس تک‌دانه ۵۵ هزار تومان، هر کیلوگرم هلو انجیری ۴۵ هزار تومان و هر کیلوگرم هلو ۲۵ هزار تومان قیمت دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز در پایان بیان کرد: قیمت‌های اعلام‌شده صرفا برای میوه‌های درجه یک هستند و قیمت میوه‌های درجه ۲ و ۳ کمتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
0
1
وقتی نظارتی نباشه وهمین می شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین