کد خبر: ۷۱۳۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

مک کارتی:​بایدن یک رئیس جمهور ضعیف است

رهبر اقلیت جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، جو بایدن را یک رئیس جمهور ضعیف توصیف کرد.
مک کارتی:​بایدن یک رئیس جمهور ضعیف است
آفتاب‌‌نیوز :

«کوین مک کارتی» رهبر اقلیت جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در خصوص دیدار احتمالی«جو بایدن» رئیس جمهور این کشور با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت، من درباره اقداماتی که بایدن قرار است به همراه پوتین انجام دهد، نگرانم، آمریکا به سبب ضعیف بودن بایدن در بدترین حالت خود به سر می‌برد و ما در واقع کشوری هستیم که در بحران به سر می‌بریم.

کوین مک کارتی تصریح کرد، اکنون ما شاهد رئیس جمهوری هستیم که مانع از آن شد تا آمریکا در زمینه انرژی به خودکفایی برسد، اما به پوتین برای اجازه دادن به فعالیت‌های ساخت و ساز خط لوله نورد استریم دو، پاداش می‌دهد. این خط لوله سبب می‌شود پوتین کنترل بیشتری بر اروپا داشته باشد. ما به طور کامل در بحران به سر می‌بریم که ضعیف بودن بایدن عاملش است. او کاری برای قدرتمندتری شدن آمریکا انجام نداد.

این مقام آمریکایی گفت، من روسای جمهوری سابق را به خاطر دارم که بر این باور بودند در خارج از آمریکا باید بازی‌های سیاسی داخلی را کنار گذاشت. اما به نظر می‌رسد رئیس جمهور بایدن به این موضوع باور ندارد. او از جمهوری خواهان شکایت می‌کند، اما از پوتین شکایتی ندارد.

رهبر اقلیت جمهوری خواهان افزود، حزب او شکننده‌ترین وضعیت را طی ۱۰۰ سال اخیر داراست. کرسی‌ها پنجاه-پنجاه است. نمی‌دانم رئیس جمهور بایدن انتظار دارد چه اتفاقی روی دهد.

کوین مک کارتی همچنین با انتقاد از حمایت های ایلهان عمر از ملت فلسطین گفت، وی یهودی ستیز و ضد آمریکایی است و این در حالی است که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از این موضوع انتقاد نمی‌کند؛ بنابراین فکر می‌کنم او در حال عقب گرد است. جمهوری خواهان هیچ گاه تا این اندازه با یکدیگر متحد نبوده اند. باید این موضوع را به خاطر داشته باشیم او گفته است که رئیس جمهور همگان می‌باشد و این شامل جمهوری خواهان هم می‌شود، اما من به واسطه سخنان او در یک کشور خارجی شوکه شده ام.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین