کد خبر: ۷۱۳۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

برنامه سفر ترامپ برای به چالش کشیدن سیاست‌های بایدن

در ادامه انتقادهای جمهوری‌خواهان از امنیت مرز جنوبی این کشور و سیاست‌های مهاجرتی بایدن، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد در روزهای آینده به مرز آمریکا و مکزیک می‌رود.
برنامه سفر ترامپ برای به چالش کشیدن سیاست‌های بایدن
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد به دعوت «گرگ ابوت» فرماندار تگزاس برای بازدید از مرز جنوبی به این مناطق خواهد رفت.

وی در این بیانیه در انتقاد از دولت بایدن، مدعی شد: دولت بایدن از من تحت کنترل‌ترین و امن‌ترین مرز در تاریخ ایالات متحده را به ارث برد، و تنها در طول چند هفته آن را به بدترین بحران مرزی در تاریخ آمریکا تبدیل کرد. آن منطقه فاجعه مطلق است.

در ادامه بیانیه ترامپ آمده است: آنچه بایدن و هریس انجام داده‌اند، و همچنان در مرزهای ما انجام می‌دهند قصور بزرگ و خودسرانه از وظیفه است. بازدید من خوشبختانه این جرایم علیه ملت ما را در مرکز توجه قرار می‌دهد و به کارکنان عالی ما در اداره مهاجرت و گمرک و گشت مرزی نشان می‌دهد که از حمایت محکم ما برخوردار هستند.

به گزارش هیل، سفر مرزی ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که او حضورهای عمومی خود را افزایش داده و در حال محکم کردن کنترل خود بر حزب جمهوری‌خواه است. ترامپ اوایل ماه میلادی جاری (ژوئن) در یک رویداد در کارولینای شمالی سخنرانی کرد و انتظار می‌رود در اوهایو و فلوریدا هم تجمعاتی برگزار کند که می‌تواند در راستای احتمال حضورش در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا باشد.

«لارا ترامپ» عروس رئیس‌جمهور سابق آمریکا که احتمالا در انتخابات سنا در سال ۲۰۲۲ شرکت خواهد کرد، اخیراً از ساکنان مرزهای جنوبی آمریکا خواست در برابر مهاجرانی که قصد ورود به این کشور را دارند، اسلحه به دست بگیرند و آماده باشند.

او در یکی از برنامه‌های شبکه «فاکس نیوز» طرح‌های دولت بایدن برای امنیت مرزی را مورد انتقاد قرار داد و آن‌ها را ننگین خواند و گفت: نمی‌دانم به کسانی که در مرز جنوبی زندگی می‌کنند، چه می‌گویید. فکر می‌کنم بهتر است مسلح شوند، اسلحه به دست بگیرند و آماده باشند و شاید مجبور شوند مسائل را به دست خودشان بگیرند.

وی همسو با نظر ترامپ که مخالف سرخت ورود مهاجران بود و سیاست‌های سختگیرانه‌ای را برای مقابله با این مسئله اعمال کرده بود، در خصوص مهاجرانی که قصد دارند از مرزهای جنوبی آمریکا وارد این کشور شوند، گفت: این افراد هرگز نباید این سفر خطرناک را به اینجا انجام دهند.

از ابتدای سال جاری میلادی و با روی کار آمدن جو بایدن، مرزهای جنوبی آمریکا با موج مهاجران از سمت مکزیک مواجه بوده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی دوره چهار ساله خود بود. وی طرح ساخت دیوار مرزی در جنوب ایالات متحده را در سال ۲۰۱۷ اجرایی کرد تا مانع از ورود مهاجران مکزیکی و دیگر کشورهای آمریکای لاتین شود.

علی‌رغم آنکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا به محض ورود به کاخ سفید، کار خود را با لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ آغاز کرد، اما هنوز اقدام ملموسی در این زمینه صورت نگرفته است. به رغم ادعاهای انتخاباتی بایدن درباره تلاش برای بازگرداندن کودکان مهاجر جدا شده از والدینشان در دولت ترامپ، طبق گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا تنها هفت کودک از بیش از ۲۰۰۰ کودک به آغوش خانواده خود بازگشته‌اند.

خبرگزاری رویترز اخیراً گزارش داد نیروهای مرزبانی آمریکا در ماه فوریه نزدیک به یکصد هزار مهاجر را در مرز مکزیک و آمریکا بازداشت کردند. رویترز افزود این رقم بالاترین رقم بازداشت مهاجران در ماه فوریه از سال ۲۰۰۶ به این سو به شمار می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین