کد خبر: ۷۱۳۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

نتانیاهو اطلاعات حساسی را در اختیار نخست‌وزیر جدید قرار نداد

یک روزنامه عبر‌ی‌زبان خبر داد که نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی عامدانه اطلاعات حساسی از جمله درباره ایران، روابط با کشورهای عربی و... را در اختیار نخست‌وزیر جدید این رژیم قرار نداده است.
نتانیاهو اطلاعات حساسی را در اختیار نخست‌وزیر جدید قرار نداد
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت»، امروز (چهارشنبه)، گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی تنها نیم ساعت به جلسه‌ با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر فعلی این رژیم اختصاص داده است.

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از یدیعوت آحارانوت در این خصوص گزارش داد که نتانیاهو عامدانه اطلاعات حساسی درباره برخی مسائل مهم به‌ویژه در خصوص تفاهم‌ با سران برخی کشورهای جهان در اختیار بنت قرار نداده است.

این روزنامه صهیونیستی در این خصوص توضیح داد که معقول نیست یک جلسه نیم‌ساعته برای انتقال حجم زیادی از اطلاعات درباره پرونده هسته‌ای و راهبرد نتانیاهو در این خصوص کافی باشد.

یدیعوت آحارانوت اضافه کرد که نتانیاهو خود شخصا پرونده مربوط به روسیه را مدیریت می‌کرده و اطلاعات بسیاری در این خصوص داشته تا جایی که سفیر تل‌آویو در دیدار نتانیاهو و «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس جمهور روسیه مشارکت نمی‌کرده؛ اگرچه «زئیف الکین» از وزیران کابینه پیشین در برخی از این نشست‌ها به عنوان مترجم حضور می‌یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است که نتانیاهو هیچ اطلاعاتی درباره روابط با عربستان سعودی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور و وضعیت روابط تل‌آویو و ریاض و همچنین روابط با دیگر کشورهای عربی از جمله بحرین و امارات به نفتالی بنت نداده است.

بر اساس این گزارش،‌ نتانیاهو همچنین از دادن اطلاعات درباره روابط با اردن و «عبدالله دوم» شاه این کشور به نفتالی بنت خودداری کرده است.

العربی الجدید در ادامه به نقل از یدیعوت آحارانوت می‌آورد که بنت همچنین هیچ اطلاعای از نتانیاهو درباره تماس‌های صورت گرفته به منظور برقراری آتش‌بس با حماس، شروط و خطوط قرمز این آتش‌بس دریافت نکرده است.

این روزنامه در پایان گزارش خود اشاره می‌کند که نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی باید در تماس‌های تلفنی و دیدار با سران کشورهای جهان محتاطانه عمل کند به‌ویژه آنکه روابط برخی از این کشورها با نتانیاهو تیره بوده است.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی پس از کش و قوس‌های فراوان یکشنبه‌شب از کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رأی اعتماد گرفت و مقرر شد نفتالی بنت، منصب نخست‌وزیری این رژیم را در اختیار بگیرد.

نفتالی بنت قرار است به مدت دو سال نخست‌وزیر شود و پس از او، در خرداد ۱۴۰۲ «یائیر لاپید» از حزب «یش عتید» نخست‌وزیری را در سرزمین‌های اشغالی بر عهده بگیرد؛ البته به شرطی که کابینه فعلی بتواند با توجه به ائتلاف احزاب مختلف و بعضا متضاد هم دوام بیاورد.

با بر سر کار آمدن کابینه جدید در فلسطین اشغالی، بنیامین نتانیاهو پس از دوازده سال از کابینه رژیم صهیونیستی کنار گذاشته شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین