کد خبر: ۷۱۳۹۸۹
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

یک مسئول: اجاره نشین‌ها خوش بنشینند که خبری از جا به جایی نیست!

شیوع کرونا به رکود برخی مشاغل منجر شد و ادامه روند این شیوع هم به رکودها دامن زد. بسیاری از مستاجران به دلیل این اوضاع اقتصادی توانایی جا به جایی ندارند اما در این بین هم بعضی مالکان صحبت از افزایش رهن و اجاره های دهن پر کن می زنند.
یک مسئول: اجاره نشین‌ها خوش بنشینند که خبری از جا به جایی نیست!
آفتاب‌‌نیوز :

قمی، رئیس اتحادیه املاک مرکز البرز گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، هیچ صاحب خانه ای نمی تواند مستاجر خود را جا به جا کند و باید قرارداد را حداکثر با بیست درصد افزایش، تمدید کند.

او افزود: صاحب خانه ها تنها در دو صورت می توانند از پذیرفتن تمدید اجاره امتناع کنند؛ اول این که قصد داشته باشند منزل را به فرزندان خود اجاره دهند و دوم آن که منزل خود را فروخته باشند که در این صورت نیز به ارائه سند رسمی نیاز است.

رئیس اتحادیه املاک مرکز البرز گفت: مستاجران درصورت امتناع صاحب خانه از تمدید اجاره نامه، برای تمدید اجاره نامه خود و محکم کاری حتما اظهارنامه ای را از طریق دفتر قضایی ارسال کنند.

اظهارات مسئولان در حالی است که برخی مستاجران در تماس با آفتاب‌نیوز گفته‌اند که این قانون ضمانت اجرایی ندارد و مالکان با ارائه قیمت‌های نجومی، مستاجر را از خانه بیرون و شکایت به مراجع قضایی نیز فایده‌ای برای مستاجر ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین