کد خبر: ۷۱۳۹۹۱
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴

قسط وام ۷۰ میلیون تومانی اجاره چقدر است؟

وام ودیعه مسکن که ثبت نام آن امروز آغاز شده، در ۳ نرخ ۷۰، ۴۰ و ۲۵ میلیون تومانی برای تهران، کلانشهرها و سایر شهرها پرداخت می‌شود.
قسط وام ۷۰ میلیون تومانی اجاره چقدر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

طبق اطلاعات به دست آمده درباره تسهیلات ودیعه مسکن مشخص شد که مصوبه تسهیلات ودیعه مسکن امسال همانند سال گذشته است و هیچ تغییری نکرده است و نرخ سود این وام ۱۳ درصد و مدت بازپرداخت آن برای تهرانی‌ها ۵ ساله و برای سایر شهرها ۳ ساله است.

همچنین طبق بررسی‌های انجام شده، طرح وام ودیعه مسکن سال گذشته تغییرات بسیار زیادی داشته، به طوری که در ابتدا قرار بود این وام به مالکان و موجران پرداخت شود، اما با توجه به مشکلات ایجاد شده و نداشتن ضمانت کافی و قبول نکردن مالک برای ارائه کد رهگیری این طرح تغییراتی داشت، به طوری که پس از مدت زمان کوتاهی مقرر شد این تسهیلات به مستاجران پرداخت شود و این وام همانند سایر تسهیلات به مستاجران با معرفی اداره کل راه و شهرسازی پرداخت شود.

همچنین براساس اطلاعات به دست آماده میزان اقساط تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی برای تهرانی‌ها یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان با بازپرداخت ۵ ساله، برای سایر کلان شهرها ۴۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳ ساله و حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان و برای شهرهای کوچک که ۲۵ میلیون تومان است میزان اقساط ۸۴۰ هزار تومان است.

همچنین به نظر می‌رسد با توجه به آنکه بسیاری از دریافت کنندگان تسهیلات در سال گذشته به دلیل آنکه بازپرداخت آن ۵ ساله بوده و تسهیلات آن‌ها تسویه نشده است امسال واجد دریافت این تسهیلات نیستند.

براساس این گزارش در سال گذشته، ۸۰۵ هزار نفر مشمول دریافت این وام بودند که حدود ۳۳۷ هزار نفر، بانک مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند ضمن اینکه از این تعداد ۲۳۱ هزار نفر تشکیل پرونده داده‌اند و بقیه به دلیل نداشتن اجاره نامه رسمی و یا کد رهگیری معتبر، از تشکیل پرونده منصرف شدند.

گفتنی است، تا اسفند ماه سال گذشته حدود ۲۱۴ هزار نفر وام ودیعه مسکن دریافت کردند. همچنین به دلیل عدم همکاری بسیاری از بانک‌ها و تمایل نداشتن آن‌ها برای ارائه این تسهیلات و سنگ اندازی آن‌ها برای داشتن ضامن، بسیاری از متقاضیان نتوانستند این تسهیلات را تا اسفند ماه دریافت کنند که به گفته یک منبع آگاه حدود ۱۰۰ هزار نفر تاییده شده وزارت راه و شهرسازی نتوانستند این تسهیلات را به دلیل مشکلات ایجاد شده دریافت کنند.

براساس این گزارش سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلانشهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.


طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی باید مربوط به شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ باشد.

همچنین، مهلت ثبت نام مسکن ملی، ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه، پایان می‌یابد. تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار متقاضی در این طرح ثبت نام کرده‌اند. در این مرحله با تأمین زمین، ظرفیت‌های جدیدی در بسیاری از شهرها اضافه شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره افتتاح جدید واحدهای اقدام ملی مسکن گفت: تا پایان تیر حدود ۳۵ هزار واحد به بهره‌برداری خواهد رسید.

چنانچه متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی به تکمیل مدارک خود و ضامن‌ها اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود.

گفتنی است، در سال گذشته وزارت راه و شهرسازی برای تسهیلات وام ودیعه مسکن اعلام کرد که ساز و کار اعطای این تسهیلات در قالب دستورالعملی که بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی تهیه کرده‌اند، اجرایی شده و این وام به اسم مستأجر پرداخت شده اما به موجر داده می‌شد.

سال پیش وزارت راه وشهرسازی پرداخت این تسهیلات را در قالب سه مدل ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومانی عنوان و اعلام کرد: اقساط وام ۵۰ میلیون تومانی استان تهران ۵۴۰ هزار تومان، وام ۳۰ میلیونی برای شهرهای بزرگ ۳۲۵ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان است، اما بعد از بررسی‌های دوباره و به تفاهم نرسیدن مالک و مستاجر این مصوبه لغو و میزان اقساط وام ۵۰ میلیون تومانی به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین