کد خبر: ۷۱۴۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

انتقاد وزیر علوم از مناظره‌های انتخاباتی

وزیر علوم با بیان اینکه مباحث علمی و دانشگاهی در اولویت مناظره های انتخاباتی قرار نگرفت، گفت: متاسفانه سئوالی از سوی صدا و سیما از حوزه دانشگاه و مباحث علم و فناوری در مناظرات انتخاباتی پرسیده نشد. در نتیجه در جریان برنامه ها و سیاست های کاندیداها در این عرصه قرار نگرفتیم.
انتقاد وزیر علوم از مناظره‌های انتخاباتی
آفتاب‌‌نیوز :

منصور غلامی ضمن بیان این مطلب در خصوص برنامه کاندیداهای ریاست جمهوری در حوزه مباحث علمی و دانشگاهی اظهار کرد: در دو مناظره انتخاباتی که بنده مشاهده کردم اشاره ای به این مباحث از سوی تلویزیون و همچنین کاندیدهای ریاست جمهوری نشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اولویت صدا و سیما در مناظرات انتخاباتی مباحث علمی و دانشگاهی نبود، تصریح کردَ: با توجه کمبود زمان در مناظرات انتخاباتی مشخص است که سئوالات از قبل طراحی شده بود و کاندیداها مجبور بودند در حیطه سئوالات مطرح شده پاسخ گو باشند. اما متاسفانه سئوالی از سوی صدا و سیما از حوزه دانشگاه و مباحث علم و فناوری در مناظرات انتخاباتی پرسیده نشد. در نتیجه در جریان برنامه ها و سیاست های کاندیداها به این عرصه قرار نگرفتیم.

وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: علم و فناوری اساس توسعه کشورها در دنیا است. همچنان که این عرصه در گذشته مورد توجه کشور قرار گرفته باید در آینده نیز به آن بها داده شود.

غلامی بر نقش و تاثیرگذاری علم و دانشگاه در استقلال و پیشرفت کشور تاکید و خاطر نشان کرد: با توجه به تاثیرگذاری علم و فناوری و دانشگاه ها در آینده کشور و اینکه همه مباحث توسعه بر فناوری های جدید تکیه می کند بنابراین انتظار این است به پایه فناوری های جدید یعنی علم بیش از بیش بها داده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین