کد خبر: ۷۱۴۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

عکس| مسافران پرحاشیه گمرک؛ این بار شتران قطری!

آنطور که معاون فنی گمرک ایران می گوید محموله شترهایی که اخیرا وارد گمرک شده بود ولی به دلیل نقص اسناد و عدم تائید منشا ارز امکان ترخیص نداشت، طی مذاکرات صورت گرفته جهت ممانعت از اتلاف این حیوانات تحویل صاحب کالا شد.
عکس| مسافران پرحاشیه گمرک؛ این بار شتران قطری!
آفتاب‌‌نیوز :

جریان شترهای قطری نیز مانند محموله های قبلی حیواناتی که به گمرک رسیده بودند، حواشی خود را داشت. ولی اعلام معاون فنی گمرک ایران به ایسنا از این حکایت دارد که این حیوانات نیز در نهایت برای ممانعت از تلف شدن ترخیص و تحویل صاحب کالا شده اند.

ارونقی در این رابطه توضیح داد که بامداد دیروز ۱۱ کامیون حاوی ۱۸۴ نفر شتر از مبدا قطر وارد بندر لنگه شده در حالی که هیچ یک از فرایند ورود کالا را طی نکرده بود و حتی ثبت سفارش آن امروز صادر شده است.

وی با بیان اینکه این شترها حتی به گمرک اظهار نشده و کد رهگیری بانک جهت تائید منشا ارز هم نداشت افزود: در این شرایط امکان ترخیص این حیوانات برای گمرک ایران وجود نداشت.

این مقام مسئول در گمرک ایران ادامه داد: اما با توجه به اینکه در دو روز آخر هفته به دلیل تعطیلی، امکان انجام فرایند تجاری برای صاحب کالا وجود نداشت و با توجه به گرمای شدید احتمال تلف شدن این حیوانات مطرح بود، با هماهنگی های صورت گرفته از سوی گمرک و اخذ مجوزهای قانونی، محموله شترها نیز ترخیص و تحویل صاحب آن شد.

به گفته ارونقی، صاحب کالا متعهد شده که ابتدای هفته آینده در اسرع وقت جهت انجام فرایند قانونی ترخیص شترهای وارداتی اقدام کنند.

معاون فنی گمرک ایران یادآور شد که از ۱۸۴ شتری که به گمرک رسید، یک نفر قبل از ورود و در مسیر، تلف شده بود.

گفتنی است طی مدت اخیر بارها محموله حیوانات از سوی واردکنندگان به گمرک رسیده ولی فرایند واردات را از قبل طی نکرده بودند؛ به طوری که فقط در حد ثبت سفارش بوده و سایر مجوزها از جمله کد رهگیری بانک صادر نشده بود و امکان ترخیص نداشت ولی به دلیل شرایط خاص موجودات زنده و امکان تلف شدن، طی رایزنی و دریافت تعهد با حواشی بسیار ترخیص شده بودند؛ از جمله آنها گورخرهای آفریقایی که بعد از ترخیص دو راس آن تلف شد، گوسفندان فرانسوی که با وساطت وزیر کشاورزی ترخیص شدند و یا مسافری که سه چمدان خزنده آورده بود و در نهایت مرجوع شد.

عکس| مسافران پرحاشیه گمرک؛ این بار شتران قطری!

عکس| مسافران پرحاشیه گمرک؛ این بار شتران قطری!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین