کد خبر: ۷۱۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۵
انتقال تمام تیم های لیگ برتری تهران به شهرستان‌ها

فقط استقلال وپرسپولیس در تهران می مانند ؟!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب : سال گذشته پس از آنکه انتقال تیم پاس در حد یک شایعه مطرح شد ؛اهالی فوتبال تصور نمی کردند که این شایعه خیلی زود، رنگ حقیقت به خود بگیرد و تیم پاس با قدمت بالای 40 سال در فوتبال ایران به همدان منتقل شود .

مخالفت‌های پیشکسوتان پاس و اکثر علاقمندان به فوتبال هم البته ره به جائی نبرد و " احمدی مقدم " بعنوان فرمانده نیروی انتظامی و تیمی که زیرمجموعه این ارگان است در پاسخ به این واکنش‌های منفی تنها به این نکته بسنده کرد که تیم پاس را به 8 هزار شهید استان همدان تقدیم کردیم .

چندی بعد هم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی اعلام کرد که در راستای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر خصوصی سازی در ورزش هم در پی رعایت این اصل هستیم و واگذاری تیم های ورزشی به بخش خصوصی بزودی آغاز می‌شود .

 استقبال تماشاگران همدانی از پاس و پر شدن ورزشگاه این تیم که حالا پسوند همدان را نیز با پاس یدک می کشید خیلی زود برای مخالفان این انتقال عادی شد وحالا دیگر همگان این تیم را به رسمیت می شناختند؛

 همین تجربه موفق پشتوانه خوبی شد تا مسئولین بلند مرتبه و سیاست گذاران ورزشی به این فکر بیافتند تا دیگر تیم های بدون تماشاچی پایتخت رانیز به استان‌های محروم و البته فوتبالدوست منتقل کنند .

حتی رونق خریدن امتیاز تیم‌های فوتبال نیز باعث نشد تا واگذاری‌ها شدت کمتری پیدا کند،تیم نوظهوری به مانند  شیرین فراز کرمانشاه با همین روش و خلق الساعه به سطح اول فوتبال ایران رسید و هم اکنون این تیم، عمری کمتر از یکسال دارد .

این تیم کرمانشاهی که به‌صورت خصوصی اداره می‌شود پس از این مدت زمان کم، بنا به گفته مدیر عاملش ضرر نکرده که هیچ، بسیار منفعت نیز برده است .

فرمان کریمی که پس از شفیع زاده دومین مدیری است که تیمی را از جیب خودش حمایت می‌کند در ادامه با اذعان به اینکه یک سوم هزینه‌ای را که باید خرج تبلیغات کارخانه اش بکند را صرف تیم‌داری فوتبال نموده است ؛ افراد علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه فوتبال را تشویق به حضور در این میدان جذاب می کند .


موج واگذاری تیم‌ها و واکنش‌های منفی به سمت خصوصی شدن که این‌روزها شدت بیشتری گرفته تا جائی پیش رفته که روز جمعه پس از آنکه تیم صباباتری برای اولین بار توانست موقتا صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران را تصاحب کند، بلافاصله مدیرعامل وسرپرست  این تیم استعفای خود را تقدیم هیات مدیره کردند تا اعتراض خود را از شایعه انتقال صباباتری به استان گلستان اعلام کنند. 

شایعه ای که مثل شایعه انتقال پاس نهایتا در آخر این فصل رنگ حقیقت خواهد گرفت، چراکه به غیر از استقلال وپرسپولیس قرار است تمامی تیم‌های فوتبال لیگ برتر تهران به شهرستان‌ها منتقل شوند .

راه آهن‌،سایپا و پیکان از جمله تیم‌هائی هستند که قرار است به استان‌های محروم مثل لرستان و سیستان و غیره منتقل شوند و این مسئله برای بازیکنان که علاقمند هستند در هیاهیوی رسانه‌ای و زیر ذره‌بین روزنامه های متعدد ورزشی باشند، چندان خوشایند نیست .

اما پرسشی که در این میان باقی می ماند این‌است که مثلا وقتی صباباتری به گلستان واگذار می شود،آیا راهکاری به جز سپردن به بخش دولتی باقی می ماند یا چگونگی سپردن تیم به بخش خصوصی تشریح خواهد شد؟

چراکه سیاست انتقال تیم‌ها به استان‌ها با تیم داری خصوصی کمی مغایرت پیدا خواهد کرد و این امر با اصل 44 در تضاد است . 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین