کد خبر: ۷۱۴۲۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
از قطعی برق در شعبات تا خواب ماندن نماینده فرمانداری

نماینده مجلس: برگزاری انتخابات ایرادات فراوانی دارد/ یک ایرانی برای رای دادن ناچار است ۶۰ کیلومتر راه برود

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت:‌ برگزاری انتخابات در استان مازندران با ایرادات فراوان همراه است که از جمله آن می‌توان به قطعی برق برخی از شعب اخذ رأی در ساعات ابتدایی رأی‌گیری و نیز جلوگیری از ارسال صندوق‌های سیار به مناطق روستایی اشاره کرد.
نماینده مجلس: برگزاری انتخابات ایرادات فراوانی دارد/ یک ایرانی برای رای دادن ناچار است ۶۰ کیلومتر راه برود
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری انتخابات در استان مازندران با ایرادات و اشکالات فراوانی همراه است که این ایرادات باعث شده تا در تعداد قابل توجهی از شعب اخذ رأی با تأخیر آغاز شود.

وی افزود: از جمله در منطقه‌ای در هِوِلا در ساری رأی گیری ساعت حدود ساعت 10:30 آغاز شده و حال آنکه ساعت رأی گیری در سراسر کشور ساعت 7 اعلام شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: در ساعات اولیه رأی گیری در بعضی از شعب شاهد قطعی برق و در برخی دیگر از شعب شاهد نقص فنی سیستم‌ها بودیم.

نبویان خاطرنشان کرد: در بعضی شعب به مردم گفته می‌شد که نمی‌خواهد برای ریاست جمهور رای بدهید، تعرفه رأی مربوط به شوراها را پر کنید و بروید.

وی افزود: نماینده فرمانداری در شعبه اخذ رأی در روز انتخابات خواب مانده و او را از خانه‌اش صدا کرده و از رختخواب بیرون کشیده و به شعبه اخذ رأی آوردند.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: در مورد انتخابات شوراها هم کارت‌های الکترونیکی که برای این منظور در نظر گرفته شده، در شعب کم است و مردم برای استفاده از این کارت‌ها ناچارند باید در صف‌های طولانی آن هم در این وضعیت کرونا معطل بمانند.

نبویان خاطرنشان کرد: در مورد صندوق‌های سیار هم که برای افراد سالمند که شرایط جسمی لازم برای حضور در شعب اخذ رأی ندارند پیش بینی شده از ارسال صندوق‌های سیار به مناطق روستایی برای اخذ رأی از سالمندان جلوگیری شده است.

وی افزود: از جمله ایرادات دیگری که باعث تاخیر در آغاز به کار شعب شده بود می‌توان به نبود صندوق در شعب اشاره کرد و یا اینکه صندوقی اشتباهی به شعبه آورده شده و مجدد باید تعویض شود.

نماینده تهران در مجلس اظهار داشت: علاوه بر این مأموران اجرایی و انتظامی مستقر در شعب اخذ رأی آموزش‌دیده نیستند و مسلط عمل نمی‌کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در مورد اخذ رای در شعب خارج از کشور به عنوان نمونه در کشور استرالیا تنها دو صندوق برای اخذ رای در نظر گرفته شده که این خود باعث کاهش مشارکت در انتخابات در این کشور می‌شود؛ به عنوان نمونه یک ایرانی برای رای دادن ناچار است که ۳۰ کیلومتر را تا محل اخذ رای و ۳۰ کیلومتر بازگردد.

رئیس ستاد انتخابات رئیسی در استان مازندران خاطرنشان کرد: شواهد و قراین بیانگر این مسأله است که وزارت کشور تعمدا این اقدامات را در دستورکار قرار داده تا مشارکت در انتخابات پایین بیاید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین