کد خبر: ۷۱۴۲۴۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱

حامیان ۸ نامزد روانه زندان شدند

رئیس دادگستری چالوس با تکذیب خبر بازداشت یکی از نامزد‌های شورای اسلامی شهر چالوس، از شناسایی و دستگیری هشت نفر از حامیان نامزد‌های شورای این شهر به اتهام تخلفات انتخاباتی خبر داد.
حامیان ۸ نامزد روانه زندان شدند
آفتاب‌‌نیوز :

بعضی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی از ساعاتی پیش ادعای دستگیری یکی از نامزد ششمین دوره شورای اسلامی شهر چالوس را به اتهام خرید و فروش رای منتشر کردند.

لی ادبی فیروز جایی عصر جمعه گفت که هیچ نامزدی دستگیر یا بازداشت نشده است و افراد دستگیر شده هم سردسته‌های گروه‌های تبلیغاتی برخی نامزد‌ها هستند که بر اساس گزارش‌های مردمی و نیز سرکشی بازرسان ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات تبلیغات انتخاباتی شناسایی و پس از تشکیل پرونده روانه زندان شدند.

طبق ماده ۳۲ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها هر گونه تقلب و تزویر در انتخابات و اعمال خلاف این قانون و آئیننامه اجرایی، خرید و فروش رای، رای با شناسامه دیگران و دیگر تخلفات انتخاباتی جرم محسوب می‌شود.

رئیس دادگستری چالوس اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های اولیه، متهمان دارای سابقه تخلف در این زمینه بودند و به هنگام دستگیری هم از آنان مقادیری وجه نقد هم کشف شد ضمن اینکه خودروهایشان نیز برابر قانون توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

ادبی فیروجایی خطاب به شهروندان چالوسی افزود: تمامی اطلاعات منتشره در صفحات شبکه‌های اجتماعی پیام رسان رصد خواهد شد و در صورت مشاهده هرگونه تبلیغات در روز برگزاری انتخابات، برابر قانون با کاربران فضای مجازی و نیز نامزد مدنظر شورای شهر و روستا برخورد قانونی خواهد شد.

پیش از این نیز برای پنج نفر از نامزد‌های شورای اسلامی شهر چالوس به اتهام راه اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و رعایت نکردن قوانین تبلیغات انتخاباتی تشکیل پرونده شده بود.

ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره‌ای خبرگان رهبری در مازندران در حال برگزاری است.

طبق گزارش ستاد انتخابات شهرستان چالوس، دست کم ۶۶ داوطلب شورای شهر در شهر‌های چالوس، هچیرود و مرزن آباد در این دوره از انتخابات برای کسب آرای بیشتر با همدیگر رقابت می‌کنند.

شهرستان ۱۱۶ هزار نفری چالوس از ۱۷۰ نقطه روستایی و سه نقطه شهری برخوردار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین