کد خبر: ۷۱۴۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

دستگیری ۲۷ نفر در رابطه با انتخابات

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر برخورد پلیس با مخلان امنیت و سلامت انتخابات گفت: ۲۷ نفر به دلیل خدشه دار کردن سلامت انتخابات در گیلان دستگیر شدند.
دستگیری ۲۷ نفر در رابطه با انتخابات
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ حسین حسن‌پور در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به انتخابات پیش‌رو و اینکه از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برپایی بیش از ۴۰ انتخابات سالم است، اظهار کرد: قطعا انتخابات سالم و ایمن در سایه مشارکت حداکثری مردم میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه برخورد جدی با هرگونه تهدید و اقدامات غیرقانونی در راستای خدشه‌دار کردن سلامت و برهم زدن امنیت انتخابات در اولویت ماموریت‌های نیروی انتظامی از آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات خبر داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان برگزاری انتخابات امن در فضایی آرام را از وظایف نیروی انتظامی قلمداد کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، با هرگونه بی‌نظمی، قانون شکنی و یا ایجاد فضای ارعاب و تهدید در انتخابات برخورد خواهیم کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس امنیت عمومی گیلان تاکنون در راستای تامین نظم، امنیت و سلامت انتخابات با هفت کاروان تبلیغاتی انتخابات و ۴۷ مورد تخلف انتخاباتی در راستای چاپ بنر و تراکت پیش از موعود تبلیغات برخورد کرده است، گفت: ۲۷ نفر نیز به دلیل خدشه دار کردن سلامت انتخابات در گیلان دستگیر شدند.

سرهنگ حسن‌پور به ارشاد و توجیه انتخاباتی ۸۵ نفر در راستای امنیت و سلامت انتخابات اشاره کرد و گفت: پلیس گیلان علاوه بر برخورد ۲۲۵ مورد وعده‌های انتخاباتی نامتعارف با ۵۰ نفر از افرادی که با جانب داری از کاندیدا‌ها باعث تحریک شهروندان می‌شدند، برخورد کرد.

وی با بیان اینکه همزمان با شروع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا نظارت بر اماکن عمومی نیز در دستورکار پلیس گیلان قرار دارد، افزود: در این راستا از ۷ هزار ۲۸۳ واحد صنفی بازدید، به ۵ هزار و ۷۳ واحد صنفی تذکر، برای هزار و ۷۳ واحد صنفی اخطار پلمب صادر، از هزار و ۳۷۱ واحد صنفی اخذ تعهد و ۱۵۵ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان تعداد کل شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در گیلان را ۳ هزار و ۹۴ شعبه اعلام کرد و ادامه داد: در انتخابات پیش رو، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر مسؤولیت تامین و حفظ نظم و امنیت انتخابات را برعهده دارند.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه ایجاد هرگونه تجمع، ناهنجاری و راه اندازی کاروان‌های تبلیغات توسط هواداران کاندیدا‌ها و تجمع و تبلیغ در محل شعب اخذ رأی اکیدا ممنوع است، خاطرنشان کرد: گزارش هرگونه تخلفات انتخاباتی توسط شهروندان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به نیروی انتظامی، می‌تواند در برگزاری انتخابات ایمن و سالم بسیار موثر باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین