کد خبر: ۷۱۴۲۹۳
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶

۱.۵ میلیون خراسانی رأی دادند

 رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی برای انتخابات الکترونیکی درخواست ۱۶ هزار کارت تعرفه الکترونیکی کرده بود که ۱۴ هزار کارت ارسال شد.
۱.۵ میلیون خراسانی رأی دادند
آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی نبی‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که تا ساعت ۱۸:۳۰، بیش از ۱.۵ میلیون نفر در استان خراسان رضوی رأی دادند، اظهار کرد: این آمار نشان‌دهنده مشارکت خوب مردم استان است.

وی ادامه داد: در اوایل صبح اختلالاتی در سیستم رأی‌گیری به خصوص در مشهد وجود داشت که به دلیل ناهمخوانی رمزهای نظارت با سیستم بود، این ناهمخوانی سبب شد انتخابات تا نیم ساعت با تأخیر مواجه شود که مردم عزیز عذرخواهی می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی به تصمیم این ستاد برای ادامه فرآیند رأی‌گیری شورای شهر به صورت تلفیقی، گفت: قبل از ساعت ۱۵ تصمیم گرفته شد کنار سیستم تمام مکانیزه، از سیستم دستی و سنتی نیز استفاده کنیم که سرعت رأی‌گیری بالا برود؛ هم‌اکنون شعب مختلف در مشهد هم رأی‌گیری تمام الکترونیک و هم رأی‌گیری سنتی و دستی انجام می‌گیرد.

وی افزود: تعرفه‌های دستی شوراها از قبل آماده و توزیع شده بود، تلاش بر این بود که بر اساس ساختار قبلی و الکترونیکی پیش برویم اما برای بالا رفتن سرعت کار، تصمیم بر این شد روش سنتی نیز اضافه شود.

نبی‌پور در پاسخ به سوال که کمبود کارت‌های تعرفه چه اندازه در کندی روند انتخابات الکترونیکی اثرگذار بود، بیان کرد: بخشی از کارت‌های ارسال شده، اختلال الکترونیکی داشت، شاید یکی از عواملی که تصمیم بر تلفیقی شدن انتخابات شورا شد، کمبود کارت‌ها بود که سبب کند شدن فرآیند رأی‌گیری شده بود.

وی افزود: استان خراسان رضوی برای انتخابات الکترونیکی درخواست ۱۶ هزار کارت تعرفه الکترونیکی کرده بود که ۱۴ هزار کارت ارسال شد، بعد از آن دو هزار کارت باقی مانده را ارسال کردند که به دلیل اختلال، قابل استفاده نبود، عصر امروز مجددأ دو هزار کارت ارسال شد که هم‌اکنون با ظرفیت کامل، یعنی ۱۶ هزار کارت اخذ رأی انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان این‌که هیچ گزارشی مبنی بر قطعی برق در شعب اخذ رأی استان نداشتیم، گفت: در مرحله اول ریاست جمهوری و خبرگان رهبری و در انتها، انتخابات شورای شهر و روستا شمارش می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین