کد خبر: ۷۱۴۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

تداوم وزش باد و گرد و خاک در ایران/ دمای هوای تهران در روزهای آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور طی چهار روز آینده خبر داد.
تداوم وزش باد و گرد و خاک در ایران/ دمای هوای تهران در روزهای آینده
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین الگوهای هواشناسی طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهیم داشت، اظهار کرد: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ خرداد) در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و گاهی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی این مدت به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد و خیزش گرد و خاک و در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، مرکزی، اصفهان، قم، یزد و جنوب سمنان افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه از امروز تا سه‌شنبه (۲۹ خرداد تا اول تیر) در شرق کشور واقع در استان‌های خراسان جنوبی، شرق کرمان و نیمه شمالی استان سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید خواهیم داشت، اظهارکرد: از این‌رو طی این مدت در بعضی ساعات خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی امروز (۲۹ خرداد) دریای خزر و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۰ خرداد) صاف همراه با وزش باد و با حداقل ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۳۱ خرداد) نیز صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین