کد خبر: ۷۱۴۴۲۵
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

اخباری از احتمال ازسرگیری مذاکرات رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها

منابع فلسطینی از پیشنهاد آمریکا برای مشخص شدن موضع رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها درباره ازسرگیری مذاکرات میان دو طرف خبر دادند.
اخباری از احتمال ازسرگیری مذاکرات رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

منابعی در تشکیلات خودگردان فلسطین به روزنامه الاخبار لبنان گفتند، مصر و آمریکا به این تشکیلات اعلام کرده‌اند که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا طی چند هفته آتی پیشنهادی را برای انجام گفت‌وگو با هدف مشخص شدن موضع رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در قبال موضوع مذاکرات پیشنهاد کند و انتظار می‌رود که پرونده مذاکرات میان دو طرف دوباره فعال شود.

این منابع همچنین اعلام کردند که همین مساله محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را بر آن داشته تا پرونده مذاکرات را بار دیگر تنظیم کند و به دنبال تعیین فرد جدیدی به جای صائب عریقات، دبیرکل سابق سازمان آزادی بخش و مذاکره کننده ارشد فلسطین در مذاکرات صلح خاورمیانه و حنان عشراوی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) باشد.

طبق گفته منابع مذکور، اجماعی وجود دارد که حسن الشیخ جانشین عریقات در پرونده مذاکرات شود اما پرونده انتخاب جانشین عشراوی هنوز حل و فصل نشده است و ماجد فرج و ریاض المالکی گزینه‌های مطرح شده برای تصدی این پست هستند.

این منابع همچنین گزارش دادند که یک هیئت از جنبش فتح طی هفته جاری به قاهره سفر خواهد کرد تا درباره پرونده صلح خاورمیانه با مقامات مصر رایزنی کند و این درحالی است که اخباری از گفت‌وگوهای مصری ـ صهیونیستی در این زمینه منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین