کد خبر: ۷۱۴۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰

هشدار ناسا درباره گرمای بیش از حد زمین

ناسا اخیرا هشدار داد میزان گرمای محبوس شده توسط زمین از سال ۲۰۰۵ تقریباً دو برابر شده است.
هشدار ناسا درباره گرمای بیش از حد زمین
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش بیزینس اینسایدر، محققان ناسا و اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا(NOAA) در مطالعه جدیدی که اخیرا منتشر شد اظهار کردند، عدم تعادل انرژی کره زمین طی یک دوره ۱۴ ساله(از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹) تقریباً دو برابر شده است.

عدم تعادل انرژی درک میزان گرمای جذب شده توسط زمین از خورشید در مقایسه با مقدار تشعشعات مادون قرمز حرارتی برگردانده شده از زمین به فضا است.

"نورمن لوئب"(Norman Loeb) نویسنده اصلی تحقیق و محقق ناسا گفت: میزان این افزایش بی‌سابقه است.

محققان فعالیت انسانی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین کاتالیزورها می‌دانند. چندی پیش نیز محققان سوئیسی اعلام کرده بودند که بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۸، بیش از یک سوم مرگ و میرهایی که گرما در آنها نقش داشته، به دلیل گرمایش جهانی ناشی از فعالیت‌های انسانی بوده‌اند.

محققان ناسا در این مطالعه گفتند: گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت‌های انسانی گرما را در اتمسفر به دام می‌اندازند و سپس برف و یخ را ذوب می‌کنند که در نتیجه بخار آب بیشتری به جو وارد می‌شود و از این طریق از خروج تابش جلوگیری می‌شود.

محققان همچنین علت تغییر فاز اقیانوس آرام از مرحله خنک به مرحله گرم را این موضوع دانسته‌اند. محققان برای دستیابی به یافته‌های خود و مقایسه آنها با یکدیگر از داده‌های یک سری ماهواره و شبکه شناور اقیانوسی استفاده کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
0
0
من 5 درخت کاشتم که همگی بزرگ شدند هر کدام از ما اگه بتونیم در حد توانمون حتی یک درخت و یا گلدان پرورش بدیم میتونیم با گرمایش جهان مقابله کنیم یادمون باشه بعد از ما قراره فرزندانمون روی کره خاکی زندگی کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین