کد خبر: ۷۱۴۵۵۷
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

دستورالعمل های عجیب و غریب مانع خرید متقاضیان مسکن!

یک مقام کارگری با تاکید بر پرداخت وام ارزان به کارگران از محل صندوقهای حمایتی و خارج از بودجه کشور گفت: در حال حاضر واحدهایی داریم که خریدار ندارد و اگر داشته باشد به دلیل برخی دستورالعمل های عجیب و غریب، متقاضیان از خرید آن منصرف می شوند.
دستورالعمل های عجیب و غریب مانع خرید متقاضیان مسکن!
آفتاب‌‌نیوز :

هادی ساداتی با بیان اینکه نگاه به مقوله مسکن کارگران باید تغییر کند، اظهار کرد: امروز قشر کارگری به عنوان قشری آسیب پذیر تحت تاثیر بحران‌های اقتصادی و مالی در شرایط سخت امرار معاش می‌کند و به دلیل افزایش هزینه های مسکن و اجاره بها در سبد معیشت، نیازمند تامین مسکن ارزان قیمت است.

وی گفت: اگر کارگران با همین شرایط پیش بروند با توجه به اینکه قدرت پس انداز ندارند نمی‌توانند صاحبخانه شوند لذا از مسئولان و دولتمردان انتظار داریم با تغییر نگاه به مقوله مسکن کارگری در جهت خانه دار شدن آنها اقدام کنند.

ساداتی ادامه داد: در حال حاضر واحدهایی داریم که خریدار ندارد و اگر طالب داشته باشد چنان قیمتی به آن بسته اند و برخی گزینش ها و دستورالعمل های عجیب و غریب برای متقاضیان وضع کرده اند که افراد از خرید منصرف می شوند لذا می خواهیم شرایط را برای افراد آسان کنند.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی تصریح کرد: انتظار داریم از محل صندوق‌های حمایتی با بودجه غیر شمول که در امور معیشتی کمک رسانی می کنند وام و تسهیلات برای کارگران تعریف کنند تا به هیچ بخشی آسیب وارد نشود و به لایحه بودجه تسری پیدا نکند و از بودجه کشور جدا باشد تا چنانچه به تصویب نرسید نگویند مسکن کارگری فشار مالی به بودجه وارد کرد.

وی با اشاره به عدم بهره مندی کارگران ساختمانی و آزاد از طرح مسکن کارگری گفت: دو سال قبل طرحی درباره مسکن کارگری آغاز شد که به نتیجه نرسید و به ما اعلام کردند که ثبت‌نام های اولیه را انجام بدهیم و افراد متقاضی را مشخص کنیم اما بعد دیدیم آنقدر گلوگاه برای ورود افراد گذاشته شده که امکان ورود کارگران ساختمانی به این طرح وجود ندارد.

این مقام کارگری افزود: طرح مسکن کارگری شامل کارگران ساختمانی و آزاد نمی شود و فقط برای گروه خاصی از کارگرانی است که در واحدهای صنفی یا صنعتی مشغول کار هستند و از بین آنها هم تعداد محدودی می توانند انتخاب شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین