کد خبر: ۷۱۴۶۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸

کارخانه: برای ساختن آینده تیم ملی والیبال باید هزینه کنیم/ آلکنو کار‌های بزرگی در تیم ملی والیبال انجام داده است

مدیر فنی تیم‌های والیبال پایه کشورمان گفت: وقتی می‌خواهیم به جوانان میدان دهیم باید بهای آن را هم پرداخت کنیم.
کارخانه: برای ساختن آینده تیم ملی والیبال باید هزینه کنیم/ آلکنو کار‌های بزرگی در تیم ملی والیبال انجام داده است
آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی کارخانه، مدیر فنی تیم‌های والیبال پایه کشورمان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملکرد تیم ملی در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال و استفاده کردن از بازیکنان جوان اظهار داشت: وقتی می‌خواهیم به جوانان میدان دهیم، باید بهای آن را هم پرداخت کنیم. بهای آن شکست تیم ملی والیبال کشورمان برابر حریفان است. عملکرد تیم ملی برای پیروزی باید بهتر از این‌ها می‌بود، جوانان تیم ملی باید برای المپیک که به مراتب سطح بالاتری از لیگ ملت‌ها دارد، آماده شوند. آن طور که باید و شاید در لیگ ملت ها ظاهر نشدیم. از طرفی لیگ ملت‌های والیبال امسال با توجه به متمرکز بودن این دوره از رقابت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، در بالاترین سطح خود برگزار شد. بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان هم حدود ۲ سال کنار هم بازی نکردند و آمادگی ۱۰۰ درصدی نداشتند؛ با آمادگی نصفه و نیمه راهی مسابقات لیگ ملت‌های والیبال شدند تا کسب تجربه کنند.

باید عملکرد فنی بازیکنان تیم ملی والیبال بهتر شود
مدیر فنی تیم‌های پایه با اشاره به ضعف در دفاع و دریافت تیم ملی گفت: ما اگر می‌خواهیم آینده والیبال کشورمان را بسازیم، باید هزینه‌هایی را هم پرداخت کنیم؛ اما باید عملکرد فنی بازیکنان بهتر شود تا بتوانیم با قدرت‌های والیبال جهان رو به رو شویم. در این دوره از مسابقات افت و خیز‌های فراوان داشتیم. اگر بازی با اسلوونی را مد نظر قرار دهیم، می‌بینیم در ست اول عالی بودیم و بعد از ست اول که حریف به خودش آمد با زدن سرویس‌های خوب ما را با مشکل دریافت رو به رو کرد. در دریافت‌های اول و دریافت‌های داخل زمین مشکلات بسیار زیادی داریم که باید برای آن فکری شود. ما بازیکنان خوبی داریم باید برای تقویت دریافت‌ها یک آسیب شناسی و کار دقیق انجام دهیم تا در مسابقات المپیک این اتفاقات رخ ندهد. برد و باخت در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال، اصلا مهم نیست و در این مقطع زمانی هیچ ایرادی ندارد؛ چرا که ما برای هماهنگی، کسب تجربه و شناخت سرمربی از بازیکنان در این مسابقات حاضر شدیم. قطعا برای المپیک چنین نخواهد شد و بعد از برگزیده شدن ۱۲ بازیکن برای المپیک شرایط تمرینی تیم ملی هم تغییرات اساسی خواهد داشت.

ما باید از باخت‌های خود درس بگیریم و هرچه سریع‌تر خود را برای آینده بسازیم
او افزود: ما برابر اسلوونی به تیم کوچکی نباختیم. تیمی که نایب قهرمان اروپا شده است و در رده سوم جدول لیگ ملت‌ها قرار دارد، تیم کوچکی نیست. برابر استرالیا هم ما به کوچک پنداشتن حریف باختیم. فکر کردیم استرالیا تیم کوچکی است و به راحتی می‌توانیم این تیم را شکست دهیم. دست کم گرفتن استرالیا کار دست تیم ملی والیبال ما داد. مقابل برزیل هم بازی خوبی انجام دادیم، اما برزیل قهرمان المپیک و جهان شده و پر افتخار‌ترین تیم دنیا است. مقابله کردن با چنین تیم‌هایی بسیار دشوار است. ما باید از باخت‌های خود درس بگیریم و خود را هر سریع‌تر برای آینده بسازیم. بازیکنان جوان خوبی داریم. جوانان ما برای اولین بار در این دوره از رقابت‌ها شرکت می‌کنند و قطعا در آینده از این بازیکنان زیاد خواهیم شنید و آینده والیبال ایران با همین جوانان ساخته خواهد شد.

آلکنو کار‌های بزرگی در تیم ملی والیبال انجام داده است
کارخانه در خصوص تحولات در نحوه بازی ملی پوشان والیبال کشورمان عنوان کرد: آلکنو کار‌های بزرگی در تیم ملی والیبال انجام داده است. اول از همه استفاده از ترکیب‌های مختلف و غیر قابل پیش بینی شده در همه بازی‌ها بود؛ چرا که او می خواست از همه بازیکنان خود به خوبی استفاده کند و شناخت لازم و کافی را روی بازیکنان تیم ملی والیبال داشته باشد که این اقدام نشان دهنده خردمندی و باهوش بودن این سرمربی است. آلکنو معتقد است اگر می‌خواهیم در در صف اول دنیا والیبال بازی کنیم؛ در سیستم دفاعی از سرویس زدن، دفاع روی تور، دفاع داخل زمین تا تبدیل به امتیاز کردن توپ‌های دریافتی باید رشد و پیشرفت کنیم. این اجازه را به بازیکنان می‌دهد که نترسند و سرویس‌های با ریسک بالا بزنند که می توانم بگویم کار بزرگی بود که آلکنو در حق تیم ملی والیبال کرد.

او ادامه داد: تنها در دریافت‌ها کمی دچار مشکل هستیم که باید آن را تقویت کنیم. ما برای استفاده از توپ‌های بلند و یا به اصطلاح‌ های‌بال بازیکنان خوبی داریم. میثم صالحی و صابر کاظمی که بسیار خوش درخشیدند و نشان دادند می‌توانند در آینده برای تیم ملی مهره‌های کارآمدتری محسوب شوند. نباید نگران باشیم؛ چرا که ما زمانی تیم رده ۴۸ جهان بودیم و امروز ۸ جهان هستیم. برای رسیدن به این جایگاه رشد کردیم و این رشد قطعا ادامه دار خواهد بود. می‌توانیم آینده را به خوبی و بهتر از حال حاضر بسازیم.

آلکنو از همان اول اعلام کرده بود که بازی‌های لیگ ملت‌ها برای ایران تدارکاتی خواهد بود
او تصریح کرد: آلکنو قبل از رفتن به مسابقات اعلام کرد که من ۲ هدف را دنبال خواهم کرد. یک به دلیل این که بازیکنان تیم ملی ۲ سال کنار هم نبوده و بازی نکرده اند، رقابت‌های لیگ ملت‌ها را به چشم بازی‌های تدارکاتی می‌بینم تا بتوانم از بازیکنان هم شناخت کافی داشته باشم. دوم این که بازیکنان را برای المپیک توکیو آماده خواهم کرد تا در آن جا نتیجه بسیار خوبی بگیریم. در لیگ ملت‌های والیبال هم بازیکنان و هم کادر فنی زحمت کشیده‌اند و قطعا نتیجه بخش خواه بود. باید کمک کنیم تا تیم ملی در رقابت‌های المپیک نتیجه بسیار خوبی بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین