کد خبر: ۷۱۴۷۴۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران پاسخ داد

نخستین اولویت اقتصادی دولت آینده چیست؟

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید بازگشت اعتماد مردم و بازسازی سرمایه اجتماعی در دولت آینده نقش مهمی در مسیر تحقق اهداف اقتصادی دارد.
نخستین اولویت اقتصادی دولت آینده چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا انصاری در قالب برنامه رو در رو با رئیس جمهوری آینده در اتاق بازرگانی ایران، گفت: یک دولت و دستگاه‌ اجرایی برای دست یابی به اهداف و برنامه‌های خود از سویی نیاز به وحدت در تصمیم‌گیری، برنامه ریزی و اجرا دارد و در این مسیر باید گام‌هایی مهم بردارد. از سوی دیگر نیاز به نهایی شدن مقدماتی دارد که امکان اجرای سیاست‌هایش را فراهم کنند.

به گفته وی، به نظر می‌رسد با برخی تحولات بین المللی، می‌توان امیدوار بود که در دولت آینده شرایط بهتری برای پیگیری برنامه‌ها و اهداف اقتصادی فراهم باشد و بهبود وضعیت معیشت مردم و کاهش فشار بر اقشار کم درآمد به عنوان یک اولویت مهم با قدرت پیگیری شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تمرکز بر نفت یا سرمایه‌های خارجی، اقتصاد ایران را از اهداف فعلی خود دور می‌کند، بیان کرد: ما وقتی از رشد و جهش تولید صحبت می‌کنیم و امسال نیز سال مانع زدایی نامیده شده، قطعا باید به سمت فعال کردن ظرفیت‌های داخلی و بهبود جدی تولید حرکت کرد.

انصاری ادامه داد: ایران با بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت، از سویی خود یک بازار اقتصادی بزرگ است و از سوی دیگر جمعیت جوان و فعالی دارد که ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت‌ آنها می‌تواند برای اقتصاد کشور اهمیت فراوانی داشته باشد. از سوی دیگر اگر ما به دنبال رشد جدی هستیم، باید به سمت صادرات حرکت کنیم. صادرات برای ما یک بازار بسیار گسترده فراهم می‌کند که در کنار افزایش درآمد، دروازه‌های توسعه اقتصادی را نیز خواهد گشود.

وی با بیان اینکه مردم باید احساس کنند، قوانین و دستورالعمل‌ها برای آنها اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: این اطمینان دهی به جامعه که قوانین در راستای بهبود شرایط آنها وضع و اجرایی می‌شوند و تغییراتی محسوس در زندگی آنها قابل مشاهده است، برای بازسازی سرمایه اجتماعی کشور اهمیت فراوانی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رییسی در انتخابات ۲۸ خرداد ماه امسال به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران انتخاب شد. او در نیمه تابستان، رسما دولت سیزدهم را تشکیل خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین