کد خبر: ۷۱۴۷۴۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

نگاهی به دغدغه رسانه‌های جهان

سقوط سهام در بورس آمریکا، سرنوشت افغانستان، جنگ پنهان میان آمریکا و چین و ... از جمله موضوعاتی است که مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته است.
نگاهی به دغدغه رسانه‌های جهان
آفتاب‌‌نیوز :

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

برخی اخبار امروز (۳۱ خردادماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ تصویر تابلوی وال‌ ستریت، در کنار خبر جو بایدن در روزنامه «فایننشال تایمز» از سقوط سهام در بورس آمریکا می‌گوید. سهام آمریکا، سخت‌ترین ضربه‌ها را در طول چهار ماه گذشته تا به امروز شاهد بوده است.

در سوی دیگر نیز خبری از تایوان می‌گوید: مارک میلی، ژنرال برجسته آمریکا از هشدارهایی حرف می‌زند؛ اینکه چین درصدد حمله به تایوان است. این البته به خلاف نظر رهبران نظامی در آن منطقه است.

_ رابرت ریچ، تحلیل‌گر سیاسی روزنامه «گاردین» در گزارشی با عنوان «جنگ خاموش در آمریکا» نوشته است: بزرگ‌ترین دشمن آمریکا، چین نیست، بلکه نزدیک‌ترین دشمن در خانه است. تاریخ نشان داده است که ملامت کردن دیگران آسان‌تر از ملامت خودمان است. بیش از ۶۰ سال است که هراس آمریکا از شوروی سبب نزدیک شدن او به ژاپن شده است؛ و ژاپن ناگهان دست به خرید صنایع آمریکا در خانه زد و به سرعت ژاپنی‌ها تهدیدی برای مشاغل آمریکایی‌ها شدند. آمریکا، سایه خورشید فروزان ژاپن را برخود دید. جنگ خاموش ژاپن با آمریکا، جنگ تجارت است.

_ سایمون تیسدال، تحلیل‌گر سیاسی روزنامه «گاردین» نوشته است: با خروج آمریکا و انگلیس، چه چیزی بر افغانستان سایه خواهد افکند؟ در طول ۲۰ سال جنگ، افغانستان نتوانست توشه‌ای برای خود ببندد. اما در این میان طالبان، خود را بازسازی کرده است. در چنین فضایی، افغان‌ها آینده مبهمی را در پیش دارند.

* از حاشیه خبرها:

_ «لوفیگارو»، روزنامه فرانسوی نوشته است: نوشیدن آب به مقدار زیاد به معنای پاکسازی کلیه‌ها است؟ نوشیدن حجم زیاد آب، کلیه‌ها را در برابر آسیب‌ها حفظ می‌کند؟ این افسانه یا حقیقت است؟ البته که نوشیدن آب، سموم را در کلیه‌ها، شسته و پاک می‌کند. آب، سبب پاکسازی سموم در بدن انسان می‌شود. چیزی برابر با ۶۰ درصد. با این همه آب فاقد قدرت درمان است. نوشیدن آب باید بسته به نیاز بدن باشد، تشنگی از نشانه‌های موثری است که نیاز به نوشیدن آب را هشدار می‌دهد. تشنگی موثرترین هشدار درباره نیاز بدن به آب است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین