کد خبر: ۷۱۴۸۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

واکنش خواهر کیم جونگ اون به امید آمریکا برای مذاکرات

در شرایطی که ایالات متحده و کره جنوبی با بررسی لغو یک کارگروه جنجالی با محوریت هماهنگی سیاست‌هایشان در قبال پیونگ‌یانگ موافقت کرده‌اند، یک مقام ارشد کره‌شمالی امروز سه‌شنبه امید آمریکا به مذاکرات را مورد تمسخر قرار داد.
واکنش خواهر کیم جونگ اون به امید آمریکا برای مذاکرات
آفتاب‌‌نیوز :

 کیم یو جونگ، از مقامهای ارشد حزب حاکم کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون با انتشار بیانیه‌ای در رسانه دولتی کشورش گفت، به نظر میرسد ایالات متحده به گونه‌ای سیگنال‌های پیونگ یانگ را دریافت میکند که به ناامیدی‌اش ختم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او به سخنان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا واکنش نشان داد که یکشنبه گفته بود او در سخنان اخیر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی "سیگنال جالبی" هم برای رویارویی و هم دیپلماسی با ایالات متحده دیده است.

کیم یو جونگ در بیانیه‌ای که کی سی ان ای منتشر کرد، گفت: به نظر میرسد که آمریکا احتمالا وضعیت را به گونه‌ای تفسیر کرده است که برای خودش راحت باشد. انتظاری که آنها خودشان خواستند اشتباه متوجه شوند، آنها را به ناامیدی بزرگی میکشاند.

کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره‌شمالی چشم انداز از سرگیری زودهنگام دیپلماسی با ایالات متحده را رد کرد و گفت انتظارات آمریکا از مذاکرات، «آن‌ها را به ناامیدی بیشتری فرو خواهد برد.»

وی افزود: «این انتظارات که آن‌ها [آمریکایی‌ها] برای جلوگیری از راه اشتباه انتخاب کرده‌اند، آن‌ها را ناامیدتر خواهد کرد.»

اظهارات خواهر اون در شرایطی مطرح شد که روز دوشنبه سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی گفته بود حاضر است بدون پیش شرط با مقام‌های کره شمالی "در هر جا، در هر زمان" دیدار کند و مشتاق یک "واکنش فوری مثبت" است. او قرار است امروز با لی این-یونگ، وزیر اتحاد کره جنوبی که روابط با کره شمالی را مدیریت میکند، دیدار داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین