کد خبر: ۷۱۴۸۶۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

امیر عبداللهیان در گفتگو با سی‌ان‌ان تشریح کرد: سیاست خارجی ایران در دولت جدید

حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان تاکید کرد که سیاست خارجی دولت حجت الاسلام والسلمین ابراهیم رئیسی ، پویا و منطقی و توام با گفتمانی قوی خواهد بود.
امیر عبداللهیان در گفتگو با سی‌ان‌ان تشریح کرد: سیاست خارجی ایران در دولت جدید
آفتاب‌‌نیوز :

امیرعبداللیهان در این گفت و گوی کوتاه به چند سوال درباره انتخاب حجت الاسلام ابراهیم رئیسی بعنوان رئیس جمهوری منتخب ایران و سیاست خارجی دولت آینده وی پاسخ داد.

امیر عبداللهیان گفت که سیاست خارجی دولت آینده ایران به ریاست رئیسی، پویا و منطقی توام با گفتمانی قوی خواهد بود؛ گفتمانی که بتواند منافع ایران را درهمه زمینه ها تامین کند.

معاون پیشین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این پرسش که روابط بین ایران و آمریکا در دروان ریاست جمهوری حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی به چه صورت خواهد بود گفت: آمریکا همواره فرصت ها را از دست داده است و این مساله بیشتر منوط به رفتار طرف آمریکایی است بویژه آنکه تصمیم بگیرند روابط با ایران چگونه باید باشد.

امیر عبداللهیان درباره تفاوت بین دو دولت ترامپ و بایدن گفت: بایدن خواهان بازگشت به برجام است و نباید مسائل منطقه ای و یا موشکی را وارد این موضوع کند بلکه باید متمرکز به برجام و متعهد به بازگشت به آن باشد.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران درباره نتیجه مذاکرات وین نیز به سی ان ان گفت: در صورت تامین حقوق ایران و اجرای کامل تعهدات از سوی طرف مقابل برجام می تواند وارد مرحله اجرایی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین