کد خبر: ۷۱۴۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

اتریش: برجام هیچ جایگزین بهتری ندارد

وزیر خارجه اتریش با اشاره به میزبانی مذاکرات درباره احیای برجام در این کشور، تصریح کرد که توافق هسته ای ایران هیچ جایگزین بهتری ندارد.
اتریش: برجام هیچ جایگزین بهتری ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

«الکساندر شالنبرگ» این مطلب را روز سه شنبه در نشست مشترک خبری با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود مطرح کرد که به وین سفر کرده است.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.

در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

وزیر امور خارجه اتریش با بیان اینکه امنیت منطقه خاورمیانه برای وین مهم است افزود: «برجام ممکن است یک توافق عالی نباشد اما بهتر از این است که چیزی نداشته باشیم.گاهی اواقات در سیاست این سووال مطرح است که یا برای حصول توافق مطلوب صبر ‌کنید یا آنچه را قابل دسترسی است مورد بهره برداری قرار می‌دهید»

وی بر همین اساس تصریح کرد که تلاش اعضای برجام برای حفظ و اطمینان از اجرای کامل این توافق ارزشمند است. شالنبرگ عنوان کرد که از نگرانی‌های ادعایی کشورهای منطقه نسبت به ایران آگاه است «اما بحث بر سر این است که یا می‌گویید تا زمانی که این مسائل مد نظر قرار نگیرد ترجیح می‌دهم هیچ توافق نباشد یا اینکه گام به گام حرکت کنیم. به نظر من برجام گام ارزشمندی است و گفت‌وگو در سیاست بین الملل بسیار حائز اهمیت است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین