کد خبر: ۷۱۴۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲

میزان صدور سند طلاق 22 درصد افزایش یافت

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: سال گذشته نسبت به سال ۹۸ میزان صدور سند طلاق ۲۲ درصد و سند ازدواج ۲ درصد افزایش یافته است.
میزان صدور سند طلاق 22 درصد افزایش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

نادر ناصری‌آذر در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: صدور سند وقفی استان در سال گذشته ۴۲۸ درصد رشد داشت، به طوری که از ۱۹۶ مورد در سال ۹۸ به یک هزار و 34 فقره سند در سال گذشته رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان افزود: همچنین در سال ۹۸ در استان ۵۸ سند منابع طبیعی صادر شده بود.

وی با اشاره به اینکه تا سال ۹۸ حدود ۱۲۶ هزار هکتار کاداستر اراضی در استان تثبیت شده بود و پارسال نیز ۵۶ هزار هکتار از اراضی تثبیت کاداستر شد، اضافه کرد: تاکنون ۱۲۸ هزار هکتار کاداستر در استان تثبیت شده است.

ناصری آذر ادامه داد: سال ۹۸ حدود ۳۶ هزار و ۶۴۲ سند مالکیت در استان صادر شده بود که با ۴۱ درصد افزایش به ۵۱ هزار و ۵۷۴ فقره سند مالکیت رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: همچنین سال گذشته صدور سند تک‌برگی مالکیت دولتی با رشد ۷۸۰ درصدی مواجه بوده و شهرداری‌ها نیز ملزم به صدور سند تک برگی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با وجود اینکه شهرداری‌ها نسبت به سایر ارگان‌ها و ادارات، املاک و اراضی بیشتری دارد ولی تاکنون کمتر از ۲۰ سند تک‌برگی برای آن صادر شده و کم‌ترین همکاری در استان برای دریافت سند تک‌برگی مربوط به این بخش است، اضافه کرد: همچنین برای املاک و اراضی اداره‌کل آموزش‌وپرورش، علوم‌پزشکی و نیروی انتظامی استان سند تک‌برگی به صورت رایگان صادر می‌شود.

ناصری آذر با اشاره به صدور اسناد ازدواج و طلاق توسط این اداره‌کل، خاطرنشان کرد: سال گذشته نسبت به سال ۹۸ میزان صدور سند طلاق ۲۲ درصد و سند ازدواج ۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: برای صدور سند تک‌برگی مالکیت در داخل محدوده شهر نیازی به استعلام شهرداری وجود ندارد ولی شهروندان توجه داشته باشند که برای تفکیک واحدهای آپارتمانی، دریافت پروانه پایان‌کار ساختمان ضروری است تا واحدها تفکیک شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین