کد خبر: ۷۱۴۹۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰

بهترین و بدترین ایالت های آمریکا برای زندگی

نیوجرسی بهترین ایالت آمریکا برای زندگی در سال ۲۰۲۱ معرفی شد.
بهترین و بدترین ایالت های آمریکا برای زندگی
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از فاکس بیزینس، بررسی صورت گرفته از وضعیت زندگی در ایالت های مختلف آمریکا نشان می دهد که ایالت های شرقی وضعیت بهتری از ایالت های جنوبی و غربی این کشور دارند. این رتبه بندی بر اساس ۵۲ شاخص از جمله هزینه زندگی، نرخ بیکاری، نرخ ورشکستگی کسب و کارها، متوسط امید به زندگی، توسعه حمل و نقل عمومی و در پنج زیرمجموعه اصلی: بضاعت مالی شهروندان، شرایط اقتصادی، امکانات آموزشی، امکانات بهداشتی و کیفیت زندگی صورت پذیرفته است.

بهترین ایالت های آمریکا برای زندگی در سال ۲۰۲۱

۱- نیوجرسی

۲- ماساچوست

۳- نیویورک

۴- ایداهو

۵- مینه سوتا

۶- ویسکانسین

۷- یوتا

۸- نیو همپشایر

۹- آیوا

۱۰- پنسیلوانیا

بدترین ایالت ها برای زندگی در سال ۲۰۲۱

۱- آلاباما

۲- هاوایی

۳- اوکلاهوما

۴- نوادا

۵- آرکانزاس

۶- کارولینای جنوبی

۷- می سی سی پی

۸- لوییزیانا

۹- آلاسکا

۱۰- نیومکزیکو

سایر رتبه بندی ها

در زیرشاخه های مختلف، ایالت اورگان بیشترین رشد در درآمد را به نسبت سال قبل به ثبت رساند در حالی که ایالت آلاسکا شاهد کمترین رشد درآمد سالانه بود.

همچنین در رتبه بندی بر اساس میزان جرم و جنایت، ایالت مین دارای کمترین میزان وقوع جرم و جنایت و ایالت نیومکزیکو بالاترین نرخ را داشته است.

همچنین از نظر تعداد رستوران و کافه، ایالت کالیفرنیا در صدر قرار گرفت و پس از آن نیز فلوریدا، نیویورک و تگزاس قرار گرفته اند. از طرف دیگر کمترین تعداد رستوران و کافه مربوط به ایالت داکوتای شمالی بوده است.

از نظر هزینه های زندگی همچنین گران‌ترین ایالت‌ها برای داشتن یک زندگی راحت در آمریکا به ترتیب: هاوایی، کالیفرنیا، نیویورک، ماساچوست و اورگان و ارزان‌ترین ایالت‌ها به ترتیب: می سی سی پی، آرکانزاس، آلاباما، اوکلاهوما و تنسی معرفی شده اند. منظور از داشتن یک زندگی راحت داشتن متوسط درآمد حداقل ۱.۵ برابری متوسط هزینه های زندگی بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
0
0
سایر موئلفه ها مثل آب و هوا و جغرافیا مد نطر قرار نگرفته
برای منکه در شهری سردسیر زندگی میکنم شاید زندگی در الاسکا خوشایند نباشه چون با مشکلات عدیده زندگی در اقلیم سرد اشنا هستم ولی برای کسانیکه در خوزستان زندگی میکنند شاید برای فرار از گرما زندگی در این ایالت براشون خوشایند باشه ولی خب بعد از سکونت خواهند دید سرما هم مانند گرما مشکلات خاص برای زندگی داره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین