کد خبر: ۷۱۴۹۶۵
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

یورو۲۰۲۰؛ صعود انگلیس و کرواسی

رقابت‌های فوتبال یورو۲۰۲۰ سه‌شنبه شب با انجام دو مسابقه از گروه D دنبال شد و در پایان تیم‌های انگلیس و کرواسی موفق شدند با برتری مقابل حریفان خود به ترتیب به عنوان تیم‌های اول و دوم این گروه به مرحله بعد صعود کنند.
یورو۲۰۲۰؛ صعود انگلیس و کرواسی
آفتاب‌‌نیوز :

انگلیس که این دوره حضور در مسابقات قهرمانی ملت‌های اروپا را برای نخستین بار با پیروزی استارت زده بود آخرین مسابقه در مرحله گروهی را نیز با برد مقابل جمهوری چک به پایان برد.

شاگردان گرت ساوت گیت پس از تساوی در مسابقه دوم مقابل اسکاتلند خود را به خوبی مهیای برتری برابر جمهوری چک و صعود به مرحله یک هشتم نهایی به عنوان سرگروه کرده بودند.

سه شیرها برای رسیدن به این هدف از همان ابتدا بازی را تهاجمی شروع کردند و در دقیقه ۱۲ از روی پاس جک گریلیش و ضربه تمام کننده رحیم استرلینگ به گل رسیدند.

تیم ملی انگلیس در دقیقه ۸۵ نیز توسط جردن هندرسون و از روی پاس مارکوس راشفورد دروازه جمهوری چک را باز کرد اما داور به نشانه آفساید این گل را مردود اعلام کرد.

برغم آنکه دو تیم در ادامه موقعیت‌هایی برای گشودن دروازه یکدیگر داشتند این نتیجه تا پایان حفظ شد و تیم ملی انگلیس که صعودش از پیش مسجل شده بود به عنوان سرگروه راهی یک هشتم نهایی شد.

در آن سو جمهوری چک و ستاره این تیم پاتریک شیک که در دو بازی نخست سه بار موفق به گلزنی شده بود در نهایت به شکست در این مسابقه تن دادند.

چک‌ها اینک با قرار گرفتن در جایگاه سوم جدول گروه باید منتظر نتیجه دیگر تیم‌ها بمانند تا شاید این بخت را داشته باشند به عنوان یکی از چهار تیم برتر سوم گروه‌های مختلف راهی مرحله بعد شوند.

صعود کروات‌ها با برتری مقابل اسکاتلند

تیم ملی کرواسی در دیگر دیدار این گروه که به صورت همزمان برگزار شد با نتیجه ۳ بر یک مقابل اسکاتلند به برتری رسید.

کروات‌ها بدین ترتیب برغم آنکه از نظر امتیاز و تفاضل گل با جمهوری چک برابر شدند اما به لطف گل زده بیشتر به عنوان تیم دوم گروه به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند.

نیکولا ولاشیچ، لوکا مودریچ و ایوان پریشیچ به ترتیب در دقایق ۱۷، ۶۲ و ۷۷ برای کرواسی گلزنی کردند و تنها گل تیم ملی اسکاتلند را کالوم مک‌گریگور، هافبک ۲۸ ساله این تیم وارد دروازه کروات‌ها کرد.

شاگران زلاتکو دالیچ در دو مسابقه قبلی ابتدا مقابل انگلیس شکست خورده و سپس مقابل جمهوری چک با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف شده بودند.

تیم ملی کرواسی در مرحله یک هشتم با تیم دوم گروه پنجم این مسابقات که در حال حاضر اسلوواکی است مصاف خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین