کد خبر: ۷۱۴۹۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴

گرانی نان برای پنجیمن بار طی یک سال معترضان لبنانی را به خیابان‌ کشاند

در پی کاهش ارزش لیره لبنان به پایین‌ترین سطح خود و گرانی نان برای پنجمین بار طی یک سال، شهروندان لبنانی بار دیگر در سراسر این کشور تظاهرات کردند.
گرانی نان برای پنجیمن بار طی یک سال معترضان لبنانی را به خیابان‌ کشاند
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که تظاهرکنندگان لبنانی باردیگر در اعتراض به اوضاع نابسامان معیشتی و اقتصادی این کشور به خیابان‌ها آمدند.

طبق این گزارش، تظاهرکنندگان لبنانی در محکومیت اوضاع نابسامان معیشتی برخی خیابان‌ها و جاده‌ها در استان‌های متعدد را بستند.

شاهدان عینی به آناتولی گفتند که ده‌ها معترض با استفاده از خاک و سنگ بزرگراه طرابلس به بیروت را مسدود کردند.

در عکار در شمال لبنان نیز معترضان در اعتراض به اوضاع نابسامان معیشتی و کمبود سوخت جاده منطقه بین‌المللی "المنیه" که راه ارتباطی لبنان با مرزهای سوریه است را مسدود کردند.

تظاهرات در جنوب لبنان نیز برگزار شد و شهروندان لبنانی با تجمع در مناطق مختلف صیدا و آتش زدن سطل های زباله مسیر شرکت برق در این شهر را بستند.

در شهر صور نیز معترضان با آتش زدن تایر جاده اصلی به صیدا را برای چند ساعت بستند.

معترضان لبنانی در مناطق مختلف این کشور خشم و عدم توانایی خود برای تحمل اوضاع موجود را ابراز کردند و بر انقلاب علیه کسانی تاکید کردند که درصدد گرسنه نگه داشتن آنها هستند.

وزارت اقتصاد لبنان سه شنبه برای پنجمین بار طی یک سال، از افزایش قیمت نان یارانه‌ای در میانه بحران اقتصادی کمرشکن خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد دلیل این افزایش قیمت به اقدام بانک مرکزی در پایان دادن به یارانه شکر باز می گردد که منجر به افزایش هزینه تولید نان می‌شود.

بحران سیاسی و اقتصادی لبنان که از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شد شدیدترین دوران بی‌ثباتی کشور از زمان پایان جنگ داخلی پانزده ساله این کشور در سال ۱۹۹۰ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
1
1
دمتون گرم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین