کد خبر: ۷۱۴۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

چین عبور کشتی جنگی آمریکا از تنگه تایوان را محکوم کرد

چین پس از آنکه یک کشتی جنگی ایالات متحده بار دیگر از طریق آبراه حساسی که تایوان را از چین جدا می کند، تردد کرد ایالات متحده را به عنوان بزرگترین «ایجاد کننده خطر» امنیتی منطقه محکوم کرد.
چین عبور کشتی جنگی آمریکا از تنگه تایوان را محکوم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد یک ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده کلاس آرلی بورک به نام «یو. اس. اس کورتیس ویلبور» (USS Curtis Wilbur) روز سه شنبه "مطابق با قوانین بین المللی" از تنگه تایوان عبور کرده است.

چین تنگه تایوان را بخشی از سرزمین اصلی این کشور می داند و معتقد است کشتی های دیگر حق عبور از این آبراهه را ندارند اما واشنگتن در بیانیه ای اعلام کرد ترانزیت کشتی از طریق تنگه تایوان نشان دهنده تعهد ایالات متحده به اقیانوس های باز و آزاد هند و آرام است.

در واکنش به این رفتار ایالات متحده، فرماندهی منطقه ارتش آزادیبخش خلق چین گفت: نیروهای آنها کشتی آمریکایی را در حین عبور رصد کرده و به آن هشدار داده اند.

در این بیانیه آمده است: طرف آمریکایی عمداً همان ترفندهای قدیمی را بازی می کند و در تنگه تایوان مشکل ایجاد می کند و امور را به هم می زند. این اقدام به طور کامل نشان می دهد که ایالات متحده بزرگترین عامل ایجاد خطر برای امنیت منطقه است و ما قاطعانه با این مساله مخالفیم.

وزارت دفاع تایوان هم در بیانیه ای اعلام کرد: این کشتی در مسیر شمال از طریق تنگه حرکت کرده و "اوضاع به صورت عادی" بوده است.

همین کشتی یک ماه پیش هم از تنگه عبور کرد و باعث شد چین، ایالات متحده را به تهدید صلح و ثبات متهم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین