کد خبر: ۷۱۴۹۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

نیویورک تایمز: قاتلان خاشقچی در آمریکا آموزش دیده بودند

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» فاش کرد که عاملان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار معروف عربستان، در آمریکا آموزش دیده بودند.
نیویورک تایمز: قاتلان خاشقچی در آمریکا آموزش دیده بودند
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از نیویورک تایمز، چهار سعودی عامل جنایت قتل خاشقچی ستون نویس روزنامه «واشنگتن پست»، یک سال قبل از ارتکاب این جنایت در آمریکا آموزش شبه نظامی دیده بودند.

نیویورک تایمز افزود: شرکت اطلاعاتی و امنیتی موسوم به «تیر 1 غروب» که مقر آن در ایالت «آرکانزاس» است، این آموزش را که ظاهرا جنبه دفاعی داشته و به منظور محافظت از رهبران سعودی صورت گرفته، به چهار تبعه سعودی ارائه کرد.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که در جریان سفر اخیر «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر به واشنگتن، یک سازمان حقوقی از اعضای کنگره خواست در خصوص همکاری قاهره با تیم ترور خاشقچی، گزارش‌هایی ارائه کنند.

از طرفی، وبسایت «یاهو نیوز» چند روز پیش با انتشار مطالبی در این رابطه، از توقف هواپیمای حامل عاملان قتل خاشقچی، پیش از توقف نهایی در استانبول به منظور تهیه داروهای کشنده خبر داد و نوشت: مقامات سعودی که جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی را در کنسولگری عربستان در استانبول در سال 2018 به قتل رساندند، مواد مخدر کشنده‌ را از مصر دریافت کرده‌اند.

جمال خاشقچی 60 ساله، روز 2 اکتبر (10 مهر) برای طی مراحل ثبت ازدواج با «خدیجه چنگیز» نامزد ترکیه‌ای خود، به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد، اما پس از ورود به کنسولگری ناپدید شد.

این روزنامه نگار منتقد آل سعود بعد از انتخاب «محمد بن سلمان» به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته بود و در روزهای منتهی به قتل، قصد ازدواج با یک تبعه ترکیه را داشت.

نامزد وی پس از اطمینان از خارج نشدن خاشقچی از ساختمان کنسولگری، پلیس و مقام‌های عالی ترکیه را در جریان رویداد قرار داد، ولی مقام‌های آل سعود منکر اطلاع از وضعیت خاشقچی شدند.

حکومت آل سعود پس از 18 روز انکار، در پی فشار بین‌المللی با صدور بیانیه‌ای به قتل او در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول اعتراف و اعلام کرد که در ارتباط با پرونده قتل او، 18 نفر از جمله 15 مامور تیم ترور اعزامی از ریاض دستگیر شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین