کد خبر: ۷۱۴۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

آسمان تهران صاف تا کمی ابری / افزایش غلظت «ازن» در هوای ‌پایتخت طی بعدازظهر

حاکمیت جو ‌پایدار در بیشتر مناطق استان تهران و افزایش غلظت آلاینده «ازن» در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق ‌پایتخت ‌پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران صاف تا کمی ابری / افزایش غلظت «ازن» در هوای ‌پایتخت طی بعدازظهر
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان گاهی افزایش موقت ابر و وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود.

براساس اطلاعات اداره‌کل هواشناسی استان تهران، در این مدت در ساعات بعدازظهر افزایش «ازن» سطحی و در مناطق ‌پرتردد غبار صبحگاهی خواهیم داشت.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که صبح امروز (۲ تیر ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر است.

به‌تدریج طی روز از تندی باد کاسته خواهد شد و پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، علاوه براین با افزایش دما در ساعات بعدازظهر و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» احتمال افزایش غلظت این آلاینده و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق وجود خواهد داشت. تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت همراه با افزایش ترافیک شامگاهی باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۳ تیر ماه) تا حدود پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی، برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، بااین حال به‌دلیل حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر احتمال افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

با وزش باد مؤثر تا شامگاه فردا (۳ تیر ماه) پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۰۱ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۸ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین