کد خبر: ۷۱۵۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

آلمان: مذاکرات وین همچنان با موانعی روبروست

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد با وجود پیشرفت‌هایی که در مذاکرات وین به دست آمده اما همچنان موانعی در مسیر احیای پرونده هسته‌ای ایران وجود دارد.
آلمان: مذاکرات وین همچنان با موانعی روبروست
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه الجزیره، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) مذاکرات وین بر سر پرونده هسته‌ای ایران را دارای موانع ارزیابی کرد.

او در کنفرانس خبری مشترک با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در برلین، پایتخت آلمان اعلام کرد: مذاکرات وین درباره پرونده هسته‌ای ایران هنوز با موانعی روبرو است.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین در خصوص تحولات لیبی گفت: نیرو‌های خارجی باید خاک لیبی را ترک کرده و انتخابات را طبق برنامه تعیین شده در ماه دسامبر برگزار کنند.

ماس در ادامه افزود: ما خواستار اتحاد نهاد‌های نظامی در لیبی و به دنبال حذف نیرو‌های خارجی از آنجا هستیم.

ششمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام روز یکشنبه با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و بدون حضور آمریکا به ریاست انریکه مورا، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی در گراند هتل وین پایان یافت. رئیس هیئت مذاکره‌کننده کشورمان در این نشست از طرف‌های مذاکره خواست تا با جدیت و اراده قوی به منظور حفظ و احیای برجام، با واقع‌بینی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. رؤسای سایر هیئت‌ها نیز ضمن تایید پیشرفت‌های صورت گرفته بر ضرورت مشارکت همه طرف‌ها با رویکردی سازنده در ایجاد زمینه رسیدن به توافق تاکید کردند.

شایان ذکر است، مقامات کشورمان بر لزوم لغو همه تحریم‌های ایران و ایجاد سازوکاری برای تضمینِ ماندن آمریکا در این توافق به منظور بازگشت تهران به آن تاکید کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین