کد خبر: ۷۱۵۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
تبلیغات

درباره آپارتمان‌های فول فرنیش بیشتر بدانید

فول فرنیش یک واژهٔ انگلیسی است. بخش اصلی این واژه، کلمه دوم آن یعنی فرنیش (Furnish) است. فرنیش به معنای؛ مبله کردن، مجهز کردن و دارای اثاثیه کردن است. از ترجمه این واژه مشخص می‌شود که فرنیش اشاره به تجهیز اثاثیه منزل دارد که این اثاثیه تنها شامل مبلمان و میز ناهار خوری نبوده و اثاثیهٔ ضروری منزل را نیز شامل می‌شود.
درباره آپارتمان‌های فول فرنیش بیشتر بدانید
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از اصطلاحاتی که در هنگام خرید خانه یا مشاهدهٔ آگهی در سایت‌هایی، چون دیوار یا شابش مشاهده می‌شود، آپارتمان فول فرنیش است. اصطلاحی که گاهی اوقات از زبان مشاوران املاک نیز شنیده می‌شود و بیشتر افراد در هنگام خرید یا اجارهٔ ویلا با آن آشنا می‌شوند. شنیدن این اصطلاح ممکن است برای بعضی از افراد تازگی داشته باشد و عده‌ای دیگر با آن آشنایی داشته باشند. اما این اصطلاح به چه معنا است؟ منظور از آپارتمان فول فرنیش چیست؟ برای دریافتن پاسخ به این پرسش‌ها، مطلب زیر را بخوانید.

معنای لغوی فول فرنیش

برای آشنایی با اصطلاح فول فرنیش در زمینهٔ خرید یا اجارهٔ آپارتمان، بهتر است با معنای لغوی کلمهٔ فول فرنیش آشنا شویم. فول فرنیش یک واژهٔ انگلیسی است. بخش اصلی این واژه، کلمه دوم آن یعنی فرنیش (Furnish) است. فرنیش به معنای؛ مبله کردن، مجهز کردن و دارای اثاثیه کردن است. از ترجمه این واژه مشخص می‌شود که فرنیش اشاره به تجهیز اثاثیه منزل دارد که این اثاثیه تنها شامل مبلمان و میز ناهار خوری نبوده و اثاثیهٔ ضروری منزل را نیز شامل می‌شود. اصطلاح فول (Full) نیز اشاره به کامل بودن اثاثیهٔ منزل دارد؛ بنابراین با معنای کلمه به کلمهٔ اصطلاح فول فرنیش، می‌توان معنای این اصطلاح را متوجه شد.

آپارتمان فول فرنیش

با شناخت کلمه به کلمهٔ اصطلاح فول فرنیش، در قدم بعد، می‌توان به صورت کامل‌تری با اصلاح آپارتمان فول فرنیش آشنا شد. منظور از آپارتمان فول فرنیش آپارتمانی است که به وسایل مورد نیاز برای زندگی تجهیز شده باشد. این وسایل شامل؛ مبلمان، میز ناهارخوری، پرده، وسایل صوتی و تصویری و حتی لوازم دکوراتیو مانند آباژور، تابلو عکس و ظروف تزئینی است.

آشپزخانهٔ فول فرنیش

در کنار اصطلاح آپارتمان فول فرنیش، در بعضی از آگهی‌های ثبت شده در سایت‌های ایرانی مانند دیوار و سایت‌های خارجی مانند trulia اصلاح آشپزخانه فول فرنیش مشاهده می‌شود. منظور از آشپزخانهٔ فول فرنیش، آشپزخانه‌ای است که با لوزامی از قبیل؛ یخچال و فریزر، قهوه‌ساز، چایی‌ساز، پلوپز، زودپز، چرخ گوشت، لوازم پخت و پز و سرو غذا مانند؛ قابلمه، تابه، کتری و قوری، سرویس کفگیر و ملاقه، بشقاب و قاشق و تجهیز شده باشد. حتی بعضی از آن‌ها دارای ظروف نگهداری حبوبات و ادویه بوده و لوازم لازم برای شستشو و نظافت را نیز دارا هستند.

قیمت آپارتمان‌های فول فرنیش محله‌های محمودیه و آجودانیه

پس از آشنایی با اصطلاح آپارتمان فول فرنیش بهتر است نگاهی به قیمت چنین آپارتمان‌هایی داشته باشید. طبیعی است که این نوع آپارتمان‌ها که در ردهٔ آپارتمان‌های لوکس قرار می‌گیرند، در همه جای شهر پراکنده نشده‌اند. اینگونه آپارتمان‌ها معمولا در مناطق شمالی تهران بیشتر یافت می‌شوند. برای مثال دو محدودهٔ محمودیه و آجودانیه بیشترین میزان آپارتمان‌های فول فرنیش را در خود جای داده‌اند. محلهٔ محمودیه یکی از مناطق لوکس‌نشین شمال تهران است. این محله که در منطقهٔ ۱ شهرداری تهران واقع شده، با محله‌های الهیه، زعفرانیه و ولنجک هم‌مرز است. محلهٔ آجودانیه نیز یکی دیگر از مناطق شمال شهر تهران است که در منطقهٔ ۱ قرار گرفته و همانند محلهٔ محمودیه جزو مناطق اعیان‌نشین و لوکس شهر تهران به حساب می‌آید. این محله با محله‌های؛ دارآباد، فرمانیه، نیاوران و اقدسیه همسایه است. به طور کلی اجاره آپارتمان در تهران در این مناطق نسبت به دیگر مناطق شهر تهران بالاتر است. قیمت مسکن نیز در محلهٔ آجودانیه در خرداد ۱۴۰۰ بین متری ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان دیده می‌شود. در محلهٔ محمودیه قیمت مسکن در خرداد ۱۴۰۰ بین متری ۹۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان است. اما قیمت آپارتمان‌های فول‌فرنیش در این دو محله چه مقدار است؟ برای این منظور نمی‌توان قیمت دقیقی را در نظر گرفت، زیرا در ساخت بعضی از واحد‌های مسکونی از متریال خارجی استفاده شده و تمامی وسایل از برند‌های مطرح دنیا، مانند وسایل آشپزخانه با برند میله یا بوش خریداری شده‌اند. اما ممکن است در واحد مسکونی دیگری تنها چند وسیله، برند مشخصی داشته باشد یا برند خاصی خریداری نشده باشند. به طور کلی قیمت نهایی آپارتمان‌های فول فرنیش، بالاتر از قیمت یک آپارتمان بدون تجهیزات و لوازم منزل است و دلیل آن تجهیز واحد مسکونی با وسایل بعضا لوکس و برند است. تجهیزاتی که زحمت خریدار برای خرید، نصب و راه‌اندازی وسایل خانه را کاهش می‌دهد و هزینهٔ حمل‌ونقل و سختی‌های اسباب‌کشی را از دوش خریدار برمی‌دارد.

مزیت‌های خرید یا اجارهٔ آپارتمان فول فرنیش

درباره آپارتمان‌های فول فرنیش بیشتر بدانید

شاید این پرسش مطرح شود که مزیت‌های خرید یا اجارهٔ آپارتمان فول فرنیش چیست؟ در اینجا این مزیت‌ها را برمی‌شمریم.

· کاهش هزینهٔ حمل‌ونقل و جابجایی اثاثیه منزل و قدم گذاشتن در خانه تنها با یک چمدان

· کاهش هزینهٔ رفت‌وآمد و خرید وسایل و تجهیزات منزل که معمولاً وقت زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

· صرفه‌جویی در زمان، به خصوص در اوقاتی که لازم است تا ملک سریع خریداری یا اجاره شود و افراد وقت کافی برای اسباب‌کشی یا خرید وسایل خانه ندارند.

· اگر وسایل و تجهیزات خانه توسط طراح داخلی انتخاب و چیده شده باشد، زیبایی خانهٔ چندین برابر است و خریدار دیگر مشکلی از بابت چیدمان داخلی خانه ندارد.

· خانه‌های مبله برای افرادی که قصد سکونت موقت دارند، بسیار مناسب است. مانند دانشجویان یا افرادی که در ماموریت کاری هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین