کد خبر: ۷۱۵۱۳۱
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

آنتونوف ۲۲۵ هواپیمای غول‌پیکر جهان در کراچی نشست

هواپیمای شش موتوره "آنتونوف ۲۲۵ مریا" به عنوان بزرگترین هواپیمای باری و پهن پیکر جهان برای اولین بار در شهر "کراچی" واقع در جنوب پاکستان فرود آمد.
آنتونوف ۲۲۵ هواپیمای غول‌پیکر جهان در کراچی نشست
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های پاکستانی روز پنجشنبه اعلام‌ کردند: آنتونوف-۲۲۵ هواپیمای باری غول پیکر در جهان در حین یک ماموریت فنی در فرودگاه بین المللی "جناح" در کراچی نشست.

منابع فرودگاهی گفتند: هواپیما از مبدأ افغانستان پرواز و برای مدت کوتاهی پس از ورود به حریم هوایی پاکستان در فرودگاه بین المللی کراچی به زمین نشست.

آنتونوف-۲۲۵ حامل تجهیزات نظامی است که به عنوان بخشی از طرح عقب نشینی نیروهای آمریکایی و متحدان آن از کشور جنگ زده از افغانستان می‌باشد.

ورود بزرگترین هواپیمای پهن پیکر جهان در کراچی باعث جلب توجه شهروندان پاکستانی شده و آنان با حضور در نزدیکی فرودگاه از این فرصت برای گرفتن عکس و فیلم و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی استفاده کردند.

آنتونوف ۲۲۵ مریا یک هواپیمای ترابری طراحی شده توسط شرکت هواپیماسازی آنتونوف شوروی سابق است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تولید آن در اوکراین دنبال شده، این هواپیما بزرگ‌ترین هواپیمای بال‌ثابت جهان نیز به‌حساب می‌آید. این هواپیما را می‌توان نسخه بزرگ شده هواپیمای آنتونوف ۱۲۴ دانست که سه سال برای ساخت آن زمان صرف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین