کد خبر: ۷۱۵۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

جان مک آفی، خالق نخستین آنتی ویروس جهان، خودکشی کرد

جان مک آفی، چهره مطرح حوزه نرم‌افزار‌های رایانه‌ای و خالق آنتی‌ویروس مک‌آفی در زندان اسپانیا خودکشی کرد.
جان مک آفی، خالق نخستین آنتی ویروس جهان، خودکشی کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جسد مک آفی ۷۵ ساله در سلولش در زندان بریانس دو، واقع در نزدیکی شهر بارسلون اسپانیا پیدا شد.

سخنگوی اداره زندان‌های کاتالونیا، در شمال شرق اسپانیا، اعلام کرد: «ظاهرا او خودکشی کرده است.» سخنگوی بخش کاتالونیا شورای عمومی دستگاه قضایی، نهادی مستقل که به ویژه قضات را منصوب می‌کند، تأیید کرد که جسد جان مک کافی حدود ساعت ۱۹ به وقت محلی در سلولش در زندان پیدا شد. علت مرگ ظاهرا خودکشی است.

وزارت دادگستری کاتالونیا نیز در بیانیه‌ای فقط اعلام کرد پس از آنکه جسد یک زندانی ۷۵ ساله که قرار بود به آمریکا مسترد شود، در سلولش پیدا شد، تحقیقات آغاز شده است. در این بیانیه به هویت فرد اشاره نشده است.

جان مک کافی پس از کسب ثروت با آنتی ویروسش در سال‌های ۱۹۸۰، به یک غول در عرصه رمز ارز‌ها تبدیل شد که می‌گفت از طریق آن‌ها دو هزار دلار در روز درآمد دارد و در توئیتر نزدیک به یک میلیون نفر دنبال کننده داشت.

او اکتبر ۲۰۲۰ درست پیش از سوار شدن به هواپیمایی به مقصد استانبول در فرودگاه بارسلون دستگیر شده بود. دستگیری او یک روز پس از انتشار کیفرخواستی علیه او از سوی یک دادستان آمریکایی به اتهام خودداری از اعلام میلیون‌ها درآمدش از طریق تبلیغ رمزارز‌ها صورت گرفت. او سپس تحت بازداشت موقت قرار گرفته بود.

به گفته دستگاه قضایی آمریکا، جان مک کافی بخشی از اموال خود به ویژه املاک و مستغلات، یک قایق تفریحی و یک خودرو را با سند زدن به نام دیگران مخفی کرده بود.

 مقامات آمریکا حکم بازداشت او را از طریق اینترپل صادر کرده و خواهان استرداد او بودند. او در صورت استرداد به آمریکا با احتمال مجازاتی که می‌توانست تا ۳۰ سال زندان را برای او به همراه داشته باشد، مواجه بود.

او همچنین ماه مارس از سوی دستگاه قضایی آمریکا رسما برای تبلیغ چندین عملیات مرتبط با رمزارز‌ها در توئیتر در بین هوادارانش بدون اینکه به آن‌ها بگوید او احتمال پول خوبی از این کار به جیب خواهد زد، متهم شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین