کد خبر: ۷۱۵۱۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

ادامه سقوط شهرهای افغانستان بدست طالبان

در حالی که روند سقوط شهر‌های افغانستان ادامه دارد امروز اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی این کشور به آمریکا سفر کردند.
ادامه سقوط شهرهای افغانستان بدست طالبان
آفتاب‌‌نیوز :

از شب گذشته تاکنون شهر‌ستان های «گرزیوان» و «قرمقول» در استان فاریاب، «چارچینو» در اروزگان، «ازره» در لوگر، «تاله و برفک» در بغلان و «قره باغ» در غزنی افغانستان به دست طالبان افتاده و از کنترل دولت افغانستان خارج شده است.

نیرو‌های ارتش افغانستان نیز در این مدت، چند حمله طالبان را به شهر‌های «پلخمری» مرکز استان بغلان و «ترینکوت» مرکز استان اروزگان دفع کردند، همچنین وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد، در شبانه روز گذشته ۲۰۹ عضو طالبان در عملیات نظامیان افغان در سیزده استان این کشور کشته یا زخمی شدند.

در حالی که روند سقوط شهر‌های افغانستان ادامه دارد امروز اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی این کشور به آمریکا سفر کردند و قرار است فردا با جو بایدن دیدار و گفتگو کنند؛ آمریکا جنگی را که بیست سال قبل در افغانستان آغاز کرد، اکنون مسئله داخلی افغانستان و مربوط به خود افغان‌ها می‌داند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
mohammad
|
Canada
|
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
1
0
امريکا جنگ را در افغانستان شروع نکرد بلکه اىن روسيه بود که تخم لق را در اين کشور کاشت و مردم مجبور شدند که آنها را با کمک امريکائيها بيرون کنند. امريکا با کمک اروپائى ها ميليارد ها دلار خرج کردند دولتى را برپاکنند که بتواند جلوى طالبان مرتجع و داعش جنايتکار بايستد اما دولت بى عرضه اشرف غنى دست و پا چلفتى تر از آن است که بتواند کارى از پيش ببرد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین