کد خبر: ۷۱۵۲۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

مثبت اندیشی افراطی چه تأثیری بر زندگی ما می‌گذارد؟

بسیاری از جملات انگیزشی که هر روز می‌شنویم در ما تأثیری ندارند؛ بنابراین خودمان باید عباراتی را مختص به زندگی فردیمان به وجود آوریم.
مثبت اندیشی افراطی چه تأثیری بر زندگی ما می‌گذارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از addicted۲success، اگر به شما بگوییم مثبت اندیش بودن تنها وقت تلف کردن است چه می‌کنید؟ به نظر شما این حرف احمقانه است؟ ۹۰ درصد افراد، مثبت اندیشی را کاملاً اشتباه می‌دانند.

اگر بیش از حد مثبت اندیش باشید، ممکن است احساس عدم اصالت و انگیزه پایین به شما دست دهد، البته راهی برای رفع این مشکل وجود دارد و ما تضمین می‌کنیم که هنگامی که مثبت اندیشی به این روش انجام شود، می‌تواند یک منبع انگیزشی نیرومند باشد و باعث تقویت اعتماد به نفس در روند کار شما شود

چگونگی مثبت نگریِ نادرست افراد

مطمئنا قبلاً عبارات انگیزشی زیادی را دیده اید و این قبیل جملات را می‌شناسید. عباراتی مانند:

شما می‌توانید هر کاری را انجام دهید!
هر چیزی ممکن است!
فقط باور داشته باشید!
اما برای بسیاری از افراد، این عبارات غیراصیل و حتی ناخوشایند به نظرمی رسند. چرا؟ زیرا این جملات بر اساس واقعیت نیستند. در اصل، واقعیتی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، این است که این عبارات هیچ ارتباطی با تجربیات، شخصیت یا چگونگی موفقیت افراد در زندگی شخصیشان ندارند. این جملات تنها بیانیه‌هایی از قبل آماده شده هستند که هر کسی می‌تواند به زبان بیاورد.

"مثبت گرایی همیشه برنده است. همیشه. " -گری واینرچوک-

کلید مثبت اندیشی درست

ممکن است شما حماقت کنید و مثبت اندیش بودن را کاملا کنار بگذارید، اما باید بدانید که مهم چگونگی استفاده از آن به عنوان روشی موثر و اصیل است.

یک راه آسان برای انجام این کار وجود دارد. شما باید برای خود تعدادی عبارت انگیزشی مثبت انتخاب کنید که مختص شما و زندگیتان باشند.

انجام دادن قسمت اول آسان است. فقط مطمئن شوید که واقعا عبارات انگیزشی خوبی برای خود ساخته اید، اما اینکه این عبارات مختص شما باشند یعنی چه؟

یک روانشناس ورزشی به نام دکتر جان فیدر هست که کتابی به نام " ورزش به عنوان زندگی " نوشته است و در آن درباره روش "خوش بینی عینی" صحبت کرده است. او به طور خاص اشاره می‌کند که این روش در بسیاری از مشتریان برجسته ورزشی اش موفقیت آمیز بوده است. (به خاطر داشته باشید که در ورزش تنها نتایج است که مهم هستند. در ورزش جایی برای مثبت بودن خوش خیالانه که تنها "ممکن است" مفید باشد وجود ندارد.)

یک قهرمان سابق بوکس وزن سبک به نام یوری فورمن نیز از این روش استفاده می‌کرد. او در طول مسابقه جملات خاصی را در سر خود تکرار می‌کرد تا تمرکز و انگیزه خود را قوی و ثابت نگه دارد. بر اساس لیست جملات او، می‌توان فهمید که هر آن چه به خودش می‌گوید یادآور این است که او خودش جایگاهش را در رینگ کسب کرده است. لیست عبارات انگیزشی فورمن به این صورت است:

"من سخت تمرین کرده ام. "
"من تمام کار‌های لازم را انجام داده ام. "
"من آماده ام. "
حال، نحوه استفاده از این روش را به شما نشان می‌دهیم. به کاری که قبلاً در آن در زندگی موفق شده اید، یا جایی که عملکرد شما در آن بهترین است فکر کنید. این کار می‌تواند یک موفقیت بزرگ یا کوچک یا حتی یک ویژگی قابل اعتماد که دارید باشد. مثلا:

به طور مداوم باشگاه رفتن
پیدا کردن یک شغل خوب
تسلط بر نوازندگی یک ساز
حفظ کردن آرامش خود در شرایط مهم
با برنامه بودن
در واقع، در این جا چیزی به عنوان موفقیت "کم ارزش" نداریم. هر پیروزی، هر مهارت و هرموفقیتی، چه کم و چه زیاد، چه کوچک و چه بزرگ، دارای اهمیت است.

بنابراین، تعدادی از موفقیت‌های خود را تعیین کنید و مرتبط‌ترین آن‌ها را برای هدف فعلی خود انتخاب کنید. سپس آن "بُرد" را به یک عبارت انگیزشی تبدیل کنید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید. به این ترتیب، آن چه که روزی تنها گزاره‌ای عمومی بوده است، اکنون ابزاری برای ایجاد انگیزه می‌شود.

به مثال‌های زیر توجه کنید:

"آن‌ها من را انتخاب کردند. "
(اگر احساس می‌کنید برای ترفیع صلاحیت کافی ندارید، فقط به خاطر داشته باشید که آن‌ها شما را به دلیلی انتخاب کرده اند. مهارت‌ها و توانایی‌های شما واقعی است.)
"آرامشی که دارم، به من قدرت می‌بخشد. "
(اگر مهارت اصلی شما در آرام ماندن است، در صورت نیاز به کنترل شرایط سخت، از این عبارت استفاده کنید.)
"فقط یک پله دیگر باقی مانده است".
(این عبارت یادآور این است که کاری را که قبلا بار‌ها انجام داده اید، باز هم می‌توانید به ثمر برسانید.)
"من وظیفه خودم را انجام داده ام. "
(مانند یوری فورمن، اگر برای چیزی زحمت کشیده اید، قدر تلاشتان را بدانید و آن را فراموش نکنید. از این عبارت استفاده کنید تا ذهنتان باز شود.)
همان طور که می‌بینید، وقتی انگیزه‌های شما از تجربه زندگی واقعی متولد می‌شوند بسیار قدرتمندتر هستند. آن‌ها وزنی دارند که تأثیری فوری و طولانی مدت بر توانایی شما برای انجام کار‌ها می‌گذارند.

فایده این روش این است که این عبارات انگیزشی متناسب با شخص شما تنظیم شده اند و هیچکس دیگری به جز شما نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

"باور افکار منفی، بزرگترین مانع موفقیت است. " -چارلز اف گلسمن-

"شعار" شما برای موفقیت و انگیزه

در واقع، این جملات منبع انرژی هستند. وقتی احساس می‌کنید انگیزه خود را از دست داده اید و یا نمی‌توانید در برابر مشکلات پیش آمده به خوبی مقاومت کنید، از آن‌ها استفاده کنید تا دوباره سرعت و شتاب پیدا کنید.

پس از استفاده از این جملات، به احتمال زیاد احساس انگیزه، اصالت و حتی افتخار خواهید کرد، زیرا عبارات شما این واقعیت را به شما یادآوری می‌کنند که در زندگی خود قبلاً به موفقیت رسیده اید و اکنون می‌توانید از بُرد‌های قبلی خود به عنوان یک منبع انرژی برای موفقیت‌های بعدی استفاده کنید؛ بنابراین منتظر نمانید، شعار انگیزه بخش خود را بسازید و برای موفقیت بیشتر، همین امروز از آن استفاده کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین