کد خبر: ۷۱۵۲۵۹
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵

گزارشات مثبت شرکت‌ها، شاخص بورس را بالاتر خواهد کشید

کاهش فشار‌های سیاسی، حرکت جسورانه برخی سهامداران و گزارشات صورت‌های مالی همه از عوامل امید بخش به بهبود شرایط بازار سرمایه در هفته پیش رو هستند.
گزارشات مثبت شرکت‌ها، شاخص بورس را بالاتر خواهد کشید
آفتاب‌‌نیوز :

در هفته‌ای که گذشت با مشخص شدن نتایج انتخابات و عوامل دیگر بازار با روند خوب و مناسب شروع به حرکت کرد و در پایان هفته کاری شاخص بر روی پله یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحدی قرار گرفت. این روند مناسب بسیاری از سهامداران را برای هفته پیش روی بازار امیدوار کرده است که در این رابطه نظر چند کارشناس بازار سرمایه را جویا شده ایم.


محمد خبری زاد کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت بازار سرمایه تصریح کرد:با توجه به شرایط و نوع معاملاتی که در هفته کاری گذشته بازار وجود داشت، نشان ورود پول حقیقی و بازگشت اعتماد به بازار سرمایه دیده شد هم چنین شکل و روند معاملات نیز بیانگر این موضوع است که خریداران جسور‌تر شده اند.

او ادامه داد:در رابطه با پیش بینی شاخص بورس باید گفت که شاخص قابلیت عدد سازی دارد و این موضوع پیش بینی را سخت می‌کند، اما احساس می‌شود هفته آینده حداقل ۵ درصد رشد را در شاخص شاهد خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد:گزارشات صورت‌های مالی ۱۲ ماهه و ماهانه خرداد، گزارشات مناسب و خوبی بوده اند که این موضوع نوید بخش بازاری خوب برای هفته پیش رو است.

سیگنال ورود به بازار سرمایه صادر شد!
خبری زاد در پاسخ به این سوال که چه عواملی در هفته آینده می‌تواند بر بازار اثر گذار باشد گفت:گزارشات خوب خرداد ماه شرکت ها، روند قیمت دلار، قیمت‌های مثبت جهانی، اخبارخوشایند ادامه دار سیاسی از مذاکرات برجام، عوامل تاثیرگذار بر روند بازار در هفته کاری پیش رو خواهند بود.

پیش بینی روند صعودی قدرتمند بازار سرمایه

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با این پرسش که وضعیت بازار را برای هفته آینده به چه شکل پیش بینی می‌کنید؟ بیان کرد:به نظر می‌آید در هفته آینده، شنبه اوایل بازار شاخص مقداری فشار فروش را تجربه نماید و عرضه‌ها افزایش پیدا کند. اما در ادامه طی روزهای شنبه یا یکشنبه روند بازار دوباره بهتر خواهد شد و تقاضا افزایشی می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر خیلی از سهم‌ها در مکانی مناسب قرار دارند و برخی از سهم ها مقاومت خود را شکسته اند و شاید یک پولبکی را در شنبه و یک شنبه داشته باشیم و بعد از آن این روند ادامه دار باشد.

آسایش بیان کرد:روند بازار از حالت نزولی مقداری خارج شده و حجم معاملات بهتر شده است که این موضوع سبب جا به جایی سهم‌ها از دست کسانی که از بازار خسته بودند، می شود.

او گفت:خیلی از اشخاص حقیقی و حقوقی که پول‌های بزرگی داشته اند و این مدت تماشاگر بازار بوده اند به نظر می‌رسد از هفته پیش رو وارد عمل شوند و بازار روند قدرتمندی در صعود داشته باشد.

حرکت نقدینگی به سمت شرکت‌های کوچک در هفته آینده
این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با عدد شاخص کل بیان کرد:پیش بینی می‌شود که شاخص در هفته پیش رو دویست هزار واحد رشد داشته باشد و به عدد یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی برسد. به طور کل در هفته پیش رو شاخص هم وزن به احتمال زیاد وضعیت اش از شاخص کل بهتر خواهد بود و نقدینگی از هفته آینده به سمت شرکت‌های کوچک حرکت کند.

آسایش در پاسخ به این سوال که چه عواملی در هفته آینده می‌تواند بر بازار اثر گذار باشد گفت:کاهش فشار‌های سیاسی با مشخص شدن رئیس جمهور منتخب، گزارشات و برگزاری مجامع شرکت‌ها واین موضوع که شاخص توانست پله یک میلیون و دویست هزار واحدی را رد کند و به سمت بالا حرکت کند، همه از عوامل تاثیر گذار بر بازار برای هفته پیش رو خواهند بود.

گفتنی است که با توجه به شرایط فعلی بازار، عوامل تاثیر گذار برآن و گفته کارشناسان می‌توان چشم انتظار بازاری مناسب در هفته پیش رو باشیم .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین